Suur osa lubadusi keskendub juba täna hariduses tehtavale või selle jätkamisele ning paljud lubadustest on paljuski ebamäärased, et nende täitmist või mittetäitmist ei ole võimalik välja selgitada. Esimesse gruppi kuuluvad lubadused nagu nt õpetajate lähtetoetuse maksmine, lasteaiakohtade loomine, vene õppekeelega gümnaasiumide üleminek, tasuta eesti keele õppe võimaldamine, kutsekoolide infrastruktuuri väljaarendamine, teaduse populariseerimise toetamine.
Lisaks on mitmed lubadused sellised, mille puhul on juba nende täitmine teada, nt Eesti Teadusagentuuri loomine 2012. aastal on juba teadus- ja arendustegevuse korralduse seadusesse sisse kirjutatud või rahvusvahelise bakalaureuseõppe pakkumine on ka juba leppes nimetatud koolides käimas või kohe algamas.
Teise grupi moodustavad umbmääraseid väljendeid nagu «toetame», «tagame», «keskendume» kasutavad lubadused, mille heaks näiteks on «Tagame õpilastele ka edaspidi võrdse juurdepääsu kvaliteetsele kooliharidusele» või «Viime miinimumini varase koolist väljalangevuse, ajutised kõrvalejääjad toome kooli tagasi» või «Doktorandid hakkavad nooremteaduritena saama palka, mis on suurem seni makstud stipendiumist».
Positiivsena leidub koalitsioonileppes ka lubadusi, mis keskenduvad ammu oodatud sammude realiseerimisele. Nt on koalitsioonileppesse kirja saanud kohustus käivitada 1. jaanuarist 2015 vajaduspõhine üliõpilaste õppetoetuste süsteem. Lisaks sellele on välja käidud ka lubadus tõsta õppeedukust arvestavaid riiklike stipendiume ning kaotada erisoodustusmaks täiskasvanute tasemekoolituselt. Loodame, et need kauaoodatud sammud ka nüüd ellu viiakse.
Läbirääkimiste käigus on IRL suutnud peaministripartei nõusse rääkida kõrgharidusõpingute rahastamist puudutavas küsimuses. Aastatel 2012-2014 soovitakse avalik-õiguslikes ülikoolides ja rakenduskõrgkoolides eestikeelsetel õppekavadel riiklikku koolitustellimust tõsta 40 protsendi võrra ja tagada seeläbi õppemaksuta õpe kuni 12 500 üliõpilasele. Ühtlasi räägitakse koolitustellimuse jaotuse muutmisest. See lubadus on esmapilgul rõõmustav paljude tulevaste üliõpilaste jaoks, kuid tõstatab ka hulga küsimus. Esiteks on oluline osutada asjaolule, et kas meil jätkub piisavalt võimekaid üliõpilaskandidaate, kellega riigieelarvelisi kohti täita. 2012. aastal lõpetab keskkooli haridus- ja teadusministeeriumi prognooside kohaselt 7900 õpilast. Arvestades, et 2010. aastal oli 70 protsenti riiklikust kõrgharidustellimusest (kogu riikliku koolitustellimus oli kokku 9050 kohta) suunatud kõrgharidusõppe esimesele astmele, siis peaks 2012. aastal tasuta õppekohale astuma vähemalt 8900 bakalaureuse-, rakenduskõrghariduse või integreeritud õppe üliõpilast. Aastal 2014, kui tavakeskkooli lõpetajate arv on haridus- ja teaduministeeriumi prognoosi kohaselt kahanenud 6600 õpilaseni, tuleb sisseastujate puudujäägiks 2300 isikut. Isegi arvestades, et kõrgkooli astuvad lisaks värsketele keskkoolilõpetajatele ka teatud hulk kutsekoolide lõpetanuid ning varem keskhariduse lõpetanuid, on mure kõrghariduse õppekohtade täitmisest võimekate kandidaatidega igati põhjendatud. Arvestades, et jutt on eestikeelsetest õppekavadest, ei ole ka võimalik siia selleks tuua ka välistudengeid.