Tallinnas reede õhtul politsei eest põgenenud ning pikali rammitud mootorratta juhti ähvardab tema teo eest karistusena suur rahatrahv või arest, politsei ei pea veel võimalikuks anda mehe rikkumistest ammendavat loetelu.
Politsei eest põgenenud mootorratturit võib oodata suur trahv või arest (19)
«Politseinikud selgitavad välja, millised rikkumised kiiruseületamisest alguse saanud mittepeatumise käigus toime pandi. Täna on veel vara anda ammendavat loetelu konkreetsetest rikkumistest, kuna tõendite kogumisega ja nende hindamisega ei ole lõpuni jõutud,» ütles politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Seiko Kuik Postimehele.
Kuik lisas, et selle juhtumi menetluse kiirust pole võimalik ennustada, kuna iga juhtum on omataoline ning menetlusaeg sõltub juba konkreetsetest asjaoludest.
Praegu ei ole veel selge, kes hüvitab tagaajamise käigus kahjustada saanud politseisõidukite ja mootorratta remondikulud. «Kahjude hüvitamine ja korvamine sõltub samuti menetlusotsusest ning konkreetsest liikluskindlustusfirmast,» ütles Kuik.
Mootorratturi võimalikud rikkumised
Kuigi menetlus alles käib, tõi Kuik välja võimalikud rikkumised, mille eest võib mootorratta juht karistada saada.
Peatumismärguande eiramine
Sellise teo eest näeb liiklusseadus karistusena ette rahatrahvi kuni 200 trahviühikut ehk kuni 800 eurot või sõiduki juhtimisõiguse äravõtmist kuni kaheks aastaks.
Sõitmine vastassuunavööndis
Vastassuunavööndis sõitmise eest näeb seadus ette rahatrahvi kuni 100 trahviühikut ehk kuni 400 eurot.
Lubatud sõidukiiruse ületamine
Lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest kuni 20 kilomeetrit tunnis karistatakse rahatrahviga kuni 30 trahviühikut ehk kuni 120 eurot.
Lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest 21–40 kilomeetrit tunnis karistatakse rahatrahviga kuni 100 trahviühikut ehk kuni 400 eurot või sõiduki juhtimisõiguse äravõtmisega kuni pooleks aastaks.
Lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest 41–60 kilomeetrit tunnis karistatakse rahatrahviga kuni 200 trahviühikut, arestiga või sõiduki juhtimisõiguse äravõtmisega kuni üheks aastaks.
Lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest üle 60 kilomeetri tunnis karistatakse rahatrahviga kuni 300 trahviühikut ehk kuni 1200 eurot, arestiga või sõiduki juhtimisõiguse äravõtmisega kuni kaheks aastaks.
Sõiduki juhtimine ilma juhtimisõiguseta
Mootorsõiduki juhtimise eest vastava kategooria juhtimisõiguseta võib karistada rahatrahviga kuni 200 trahviühikut ehk kuni 800 eurot või arestiga.
Kui sõidukiroolist tabatakse isik, kellelt on varem juba juhtimisõigus ära võetud, karistatakse teda rahatrahviga kuni 300 trahviühikut ehk 1200 eurot või arestiga.
Ööl vastu laupäeva pisut enne südaööd märkas politseipatrull Narva maanteel Pirita tee poole sõitvat mootorratast, mille kiiruseks mõõdeti 101 km/h. Patrull andis peatumismärguande, mida mootorrattur eiras ning jätkas kiirust lisades sõitu. Politsei eest põgenenud mootorratta juht läbis 11 minutiga ligi 15 kilomeetrit, enne kui politseisõiduk tsiklit peatuma sundimiseks rammis. Politsei esialgsel hinnangul ulatus mootorratta tippkiirus kuni 200 km/h.
Tagaajamine algas kell 23.19 Narva maanteel Oru väravate juurest. Russalka ristmikul keeras mootorrattur Pirita teele ja hakkas sõitma Viimsi suunas. Pärast Pirita jõe silla ületamist keeras mootorratas paremale Kloostrimetsa teele, sealt edasi Pärnamäe teele ja sealt Narva maanteele.
Narva maantee ja Kelluka tee ristimikul oli üks politseiauto sulgenud tee. Põgenev mootorrattur jõudis teetõkkeni kell 23.24 ning pressis ennast piirdeaia ja politseisõiduki vahelt läbi nii, et kriimustas politseiautot. Narva maanteel sõitis mootorrattale vastu veel kaks politseisõidukit, kuid mootorrattur põikas neist mööda, sooritas ohtlikke manöövreid ja jätkas ikka sõitu.
Narva maantee ja Vana-Kuuli ringristmiku juures võttis jälitavas Volkswagenis olnud politseinik kell 23.30 vastu otsuse mootorratast peatuma sundimiseks rammida. Politsei hinnangul oli mootorratturi kiirus rammimise hetkel umbes 50 km/h. Ratas paiskus rammimise järel paremale küljele ning mootorrattalt kukkunud 22-aastane mees ja 22-aastane naine viidi haiglasse.
Hiljem selgus, et politsei eest ära kihutanud mootorrattur on tsiklitega sõitnud juba üle kümne aasta, kuid mootorratta juhtimise õigust tal ei ole, mistõttu otsustaski ta politsei eest ohtlikke manöövreid tehes põgeneda.
Juhtum tõi avalikkuses kaasa palju vastukaja.