Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman

Linnavolinik: Tallinna taksokomisjon rikub süstemaatiliselt seadust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Taksod Viru tänaval.
Taksod Viru tänaval. Foto: Liis Treimann

Linnavolinik Mart Aare esitas abilinnapea Taavi Aasale arupärimise, milles tahab teada, miks eirab linnavalitsus sisekontrolli teenistuse märkusi ning millal hakkab Tallinna taksokomisjon tegutsema seadustele vastavalt.


«Segadus Tallinna taksonduse ümber kestab pea sama kaua kui on eksisteerinud taasiseseisvunud Eesti. Vahetunud on linna valitsejad, kuid probleemid ebaseaduslike taksoteenuse pakkujatega on jätkuvalt päevakorral ja lahendust ei ole tänaseni leitud,» rääkis Aare linnavolikogu istungil.

Ta meenutas, et võitluseks taksomaffiaga moodustati paari aasta eest abilinnapea Jaanus Mutli initsiatiivil taksokomisjon, mille peamiseks ülesandeks oli kontrollida vedajate vastavust ühistranspordiseadusele ja teistele taksovedu reguleerivatele õigusaktidele.

«Bravuurikalt alustatud taksokomisjoni olid kutsutud nii mupo, politsei, maksuameti kui ka teiste ametkondade esindajaid. Vastavalt põhimäärusele on komisjonis vastu võetud otsused Tallinna transpordiameti juhatajale soovituslikku laadi ja komisjoni liikmetele igal teisipäeval endise kohvik Moskva keldris veedetud tundide eest tasu ei maksta,» rääkis linnavolinik.

«Täiesti uus ajajärk komisjoni tegevuses saabus 14. detsembril 2009, kui linn kinnitas uue taksokomisjoni koosseisu. Komisjoni juhiks määrati abilinnapea Taavi Aas ning teiste seas said komisjoni liikmeteks abilinnapea Jüri Pihl ja ekspert Koit Pikaro.
Tol ajal avaldas Aas heameelt, et sellised jõustruktuuride legendaarsed korüfeed nagu Pihl ja Pikaro nõustusid komisjonis osalema. «Ehk nüüd lõpevad jutud selle ümber, et linn ei tee midagi nn taksomaffia ohjeldamiseks ja pealinna taksonduses korra majja löömiseks,» lausus ta,» meenutas Aare.

Ta lisas, et seoses poliitiliste tõmbetuultega kaotas õige pea huvi komisjoni tegevuse vastu Jüri Pihl. «Seda aga ei saa aga öelda Koit Pikaro kui Eesti «kõige ausama politseiniku» kohta, kes juba komisjoni tulles teadis täpselt, kuidas ennast kehtestada.
Praktiliselt on komisjonist, millest ka minul komisjoni esimehe loal on lubatud osa võtta, kujunenud Koit Pikaro nn «tõekomisjon», kus kodanik Pikaro kasutab oma isiklikke luureandmeid ja sunnib komisjoni võtma neid aluseks taksoveoloa või sõidukikaardi väljastamisest keeldumisel,» kirjeldas Aare taksokomisjonis toimuvat.

«Tulemus on käes ja mitmed komisjoni soovituslikud otsused on juba kohtus vaidlustatud ja loomulikult tuleb linnal kanda ka kohtukulud. Tänaseks ongi jõutud olukorrani kus isegi transpordiameti päring karistusregistrisse ei ole otsuse langetamiseks piisav kuna «ekspert» Pikaro arvab teisiti. Olen kohtunud pea kõigi suuremate taksofirmade juhtidega ja enamusele on jäänud ebameeldiv mulje kogu sellest asjaajamisest komisjonis ja komisjoni liikme Koit Pikaro isiklikust suurest soovist «kellelegi ära teha»,» väitis Aare.

Tema sõnul on komisjonil lihtne nokkida nende taksojuhtide kallal, kes on ennast ametlikult registreerinud ja ajavad legaalset äri. «Millegi pärast ei suuda Tallinna linn tänaseni ohjata taksopiraatide ja juhiga rendiautode tegevust, rääkimata üüratu hinnaga taksoteenuse pakkujate nahaalsest käitumisest Tallinna vanalinnas, sadamates ja lennujaamas,» ütles Aare.

Ta tsiteeris Tallinna linna sisekontrolöri teenistuse siseauditi «Taksolubade väljastamine ja järelvalve korraldus Tallinnas ajavahemikul märtsist juunini 2010» kokkuvõtet: «Taksokomisjoni tööd võib sisuliselt hinnata heaks, kuid eksisteerib risk, et komisjon on oma õigusi ilma seadusest tuleneva volitusnormita laiendanud, mille tõttu tuleb komisjonil oma tegevus üle vaadata.»

«Minu küsimused härra Aasale on järgmised: miks ei ole tänaseni reageeritud linna sisekontrolli auditis välja toodud märkustele? Ja teiseks, millal viiakse Tallinna taksokomisjoni töö vastavusse kehtiva ühistranspordiseadusega?» lõpetas Aare oma esinemise volikogus.
 

Tagasi üles