Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Loodetud neljarealine tee asendub säästuvariandiga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Suurejooneline tee-ehitus käib riigile ülejõu.
Suurejooneline tee-ehitus käib riigile ülejõu. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Jõhvi ja Narva vahele projekteeritakse liiklusohutuse tõstmiseks 2+1 sõidurajaga maanteed. Maanteeameti kinnitusel ei välista see siiski tulevikus neljarealist ühendust, kui kasvav liiklustihedus seda nõuab.

 2009. aasta novembris rõõmustas idavirulasi uudis, et lähema kümne aasta jooksul rajatakse Jõhvi ja Narva vahele neljarealine kahetasandiliste ristmikega maantee, kirjutab Põhjarannik.

Maanteeamet põhjendas neljarealise tee vajadust sellega, et praegune tee Jõhvist Narva on kurviline ja ohtlik ning peaaegu igal selle teelõigu kilomeetril on 15 aasta jooksul olnud vähemalt üks liiklusõnnetus, millest mõnigi on nõudnud mitu inimelu.

Praegu projekteerib maanteeamet Jõhvi ja Narva vahele 2+1 maanteed.

Maanteeameti andmetel jäi Jõhvi – Sillamäe lõigul keskmine liiklussagedus eelmisel aastal vahemikku 6500 – 7500 autot/ööpäevas ning Sillamäe – Narva lõigul vahemikku 5500 – 7500 autot/ööpäevas. Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urmi hinnangul ei ole liiklussagedusest lähtuvalt 2+2 maantee praegu majanduslikult tasuv. 2+1 variant on umbes poole odavam.

Pikemalt loe Põhjarannikust.

Tagasi üles