Viimases hädas kirjutab Martha õetütrele, lumises Kanada külakeses elavale Fionale (Fiona Gordon). Saanud abipalve, tõttab Fiona appi. «Paljajalu Pariisis» («Paris pieds nus») algab paljulubavalt. Fiona puhul on tegu humoorika, kergelt hajameelse persooniga, turistina ei suuda ta eriti hästi võõrasse kohta sulanduda. Naine sammub Pariisi metroos, Kanada lipukesega ehitud punane seljakott seljas, näol eksinud, äraolev ilme. Esimeste Pariisis veedetud tundide jooksul pakub ta publikule korralikku komejanti.
Loo käivitajaks võib pidada hetke, mil Fiona jääb ilma rahast ja dokumentidest, ei leia tädi Marthat ega pääse ka tolle korterisse. Selle asemel kohtub ta veiderdava, kergelt ekstsentrilise kodutu Domiga (Dominique Abel). Tegu on klassikalise võõrlinna eksimise looga, mistõttu pole keeruline aimata, et Fiona ja Dom asuvad ühismissioonile eesmärgiga leida Martha. Domil on seejuures veel teinegi, palju isiklikumat laadi missioon – vallutada Fiona süda.
Stiililt vastab «Paljajalu Pariisis» Dominique Abeli ja Fiona Gordoni varasemale loomingule, olles nende neljas täispikk koostööfilm. Režissööripaarile on omane värvikirev, teatraalne, sõbraliku huumoriga vürtsitatud lavastamisstiil, milles on tunda varastele tummfilmidele omast situatsioonikoomikat. Enamasti astuvad mõlemad filmides ka ise üles, esinedes seejuures omanimeliste karakteritena. Selleski linateoses on Dominique Abelil mängida Domi ja Fiona Gordonil Fiona roll. Nii nagu päris elus, on nad armastajad ka filmides. Sellest küljest vaadates on tegu köitva duoga – film oleks neile kui romantiline rollimäng, seiklus, võimalus astuda kellegi teise karakterisse, et oma partnerisse üha uuesti ja uuesti armuda.