Naisele jäi aga segaseks, mis on sellistes olukordades saatkonna funktsioon. «Ehk peaksid nad vaatama, kuidas teised riigid reaalselt oma kodanikke aitasid?»
Saatkond: olime kontaktis kõigi Jaapanis elavate eestlastega
Eesti saatkond Tokyos on olnud kontaktis kõigi meile teadaolevalt Jaapanis elavate eestlastega. Ühendust on võetud nii telefonitsi kui e-posti vahendusel, samuti on kodanikud käinud saatkonnas. Saatkond on edastanud kodanikele infot õnnetusjärgse olukorra kohta Jaapanis, reisihoiatusi ja muid käitumisjuhiseid.
Jaapanist lahkuda soovijaid on abistatud lennureisimarsruutide valimisel, piletite hankimisel ja ümberregistreerimisel, reisibüroodes nende õiguste kaitsmisel. Saatkond on väljastanud ajutisi reisidokumente, mis on hädavajalikud reisimiseks kehtiva reisidokumendi puudumisel. Lisaks on nõustatud kaasmaalasi, kui liiklusvahendi laenutamisel on ilmnenud probleeme Eestis välja antud autojuhtimislubadega.
Konkreetse juhtumi puhul võttis Eve Eesti saatkonnaga Tokyos ühendust, et selgitada võimalusi Jaapanist lahkumiseks. Saatkond pakkus Evele abi, otsimaks võimalusi tavakorras Jaapanist lahkumiseks, mis on plaanipäraste lennuühenduste toimumise tõttu võimalik.
Välisministeerium aitas Evele ja tema lastele hankida lennupileteid Eestisse jõudmiseks. Suursaadik ja konsul tegid korduvalt ettepanekud, kuidas Eve võiks tema kodukohast Tokyo lennujaama jõuda. Samuti pakkus saatkond abi majutuse leidmise ja auto parkimise osas Tokyos ning saadik ja konsul püüdsid hoida Evega pidevalt telefonisidet.
Et Kirde-Jaapani eelisvarustamisest tekkinud äkiline kütusekriis Tokyos ei võimaldanud saatkonna autoga Evele vastu sõita, oli saatkonna autojuht valmis rongiga Evele ja tema lastele Niigatasse vastu sõitma, et aidata neil ühe variandina jõuda Tokyosse rongiga. Saatkonna nõuanded ei ole aga kellelegi kohustuslikud ning nii otsustaski Eve toimida oma äranägemise järgi. Saatkonnal on hea meel, et kodanik jõudis õnnelikult oma Eesti koju.