Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Piiriületus ja passide väljastamine olid rikke tõttu mitu tundi häiritud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Politsei- ja piirivalveameti teenindusbüroo Tammsaare teel.
Politsei- ja piirivalveameti teenindusbüroo Tammsaare teel. Foto: Eero Vabamägi

Politsei- ja piirivalveameti infosüsteemide töö oli rikke tõttu kaks tundi häiritud.

Seetõttu olid häiritud piirikontroll ja isikut tõendatavate dokumentide väljaandmine teenindustes. Hädaabinumber 112 töötas ning väljakutsetele reageeriti, teatas PPA.

Kella 14.20 seisuga on enamik teenuseid taastatud. Rikke põhjuse selgitamisega asus tegelema siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus (SMIT). 

SMITi pressiesindaja Evelin Trink ütles BNSile, et katkestuse põhjuseks ei olnud kindlasti mitte küberrünnak, vaid tehniline rike andmekeskuses. Ta selgitas, et SMIT kolib praegu andmeid uude andmekeskusesse ning rike tekkis vanas andmekeskuses, kus riistvara on vana. Trink märkis, et osa süsteeme oli täielikult maas, osa süsteemide töö oli häiritud.

«Järjekorrad tekkisid kahes kohas: piiril ning kodakondsus- ja migratsioonibüroodes, kus inimesed pidid pikemalt ootama,» lausus Trink.

SMIT haldab ja arendab häirekeskuse, päästeameti, politsei- ja piirivalveameti, sisekaitseakadeemia ja siseministeeriumi infosüsteeme.

«Meil olid reaalselt piirid kinni ehk siis piiriületus oli takistatud, Venemaalt Eestisse ei saanud liikuda kahe tunni jooksul, inimesed seisid järjekordades,» ütles politsei- ja piirivalveameti valmisoleku ja reageerimise büroo juht Marti Magnus «Aktuaalse kaameras», vahendas ERRi uudisteportaal.

Näiteks tagaotsitavatel oli seevastu põhjust rõõmustamiseks, potentsiaalne vahele jäämise võimalus oli vaid neil, keda politseinikud nägupidi tundsid.

Reaalselt käis töö siseministeeriumi allasutustes ehk politseis, päästeteenistuses, häirekeskuses paberi ja pliiatsiga. Häirekeskusest öeldi, et nende majas ei töötanud hädaabiteadete menetlemise infosüsteemid. Hädas olevad inimesed siiski abita ei jäänud, kõik 112 numbrile tulnud kõned võeti vastu, kuid kogu edasine infovahetus toimus tavapärase arvuti asemel telefoni ja raadioside kaudu.

Märksõnad

Tagasi üles