Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Korraldatud jäätmevedu tõi õuele prügihunnikud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ära vedamata olmeprügi Lasnamäel.
Ära vedamata olmeprügi Lasnamäel. Foto: Eero Vabamägi

Üks Tallinna korteriühistu on pärast korraldatud jäätmeveo süsteemile üleminekut hädas üleajavate jäätmekonteineritega, ent uus lepingupartner, kelle linn peale sundis, ei vasta pretensioonidele.

Lasnamäe tagumises servas asuvas Ümera 11 elamus on 180 korterit. Suure elanike arvu tõttu tühjendatakse segaolmejäätmete konteinerit kolm korda nädalas. Viimaste nädalate jooksul on ühistul aga prügiveoga pidevad probleemid.

Kõigepealt jäi viiekuupmeetrine süvakogumismahuti tühjendamata 27. veebruaril. Kohe hakkas konteineri juurde kogunema prügikotte. 1. märtsil toimus plaaniline konteineri tühjendus.

«Sellest polnud aga suurt kasu, sest mahuti kõrvale oli vahepeal nii palju prügi toodud, et see sai peaaegu kohe täis,» rääkis Ümera 11 korteriühistu esimees Janek Kapper.

Sel esmaspäeval jäi prügi jälle ära viimata. Kapper on kogu selle aja jooksul saatnud kirju Tallinna Jäätmekeskusele, kellega ühistul on leping sõlmitud, kuid ühelegi kirjale pole vastatud. Eilegi oli Ümera tänava jäätmemahutite juures samasugune olukord kui veebruari lõpus.

Süvakogumismahuti on tavaliselt ümara kujuga konteiner, mille sees on suur jäätmekott, mis ulatub maa alla. Niisugune konteiner mahutab tunduvalt rohkem jäätmeid, kuid selle tühjendamiseks on vaja spetsiaalset autot.

Tallinna Jäätmekeskuse juhataja Martin Gasman ütles Postimehele, et probleemi põhjuseks on katki läinud prügiautod.

«Paraku viimasel nädalal on vedajat kimbutanud tehnilised rikked just süvakogumismahutite autodel. Nende likvideerimisega tegeldakse ning samas on kasutusele võetud alternatiivsed autod. Loodetavasti lähipäevadel probleemid kaovad,» lausus ta.

Vastamata kirjade kohta ütles Gasman, et jäätmekeskus vastab jõudumööda kõikidele pöördumistele.

Kapperit see seletus ei rahulda. «Minu teada ongi neil ainult üks süvakogumismahutite jaoks mõeldud auto. Kuidas sai riigihanke võita selline firma, millel pole tagavarasõidukeid? Tänavapuhastajad ei saa ju öelda, et sahk läks katki ja nüüd jääb lumi rookimata. Nendelt nõutakse, et töö oleks tehtud. Miks peaksid prügiveoga asjad teisiti olema?» küsis ühistu esimees.

Kapper sattus hiljuti vestlema ka süvakogumismahuteid tühjendava auto juhiga. Too olevat öelnud, et talle anti üks uus piirkond teenindada, kuid palka juurde ei pandud ja seetõttu läheb ta töölt ära. «Arvatavasti läkski see autojuht minema ja nüüd nad ei suuda uut töötajat leida. Ma ei usu, et see auto on katki,» ütles ühistu juht.

Eile õhtul saabus Ümera 11 ühistule ka veebruari prügiveo arve. Selles küsitakse raha ka tegemata jäänud tühjenduse eest.

Tagasi üles