Mullu novembris valminud ja tänavu veebruaris avaldatud revisjoniaktist selgus, et 2014. aastal maksis linn mitmesuguste teenuste eest OÜ-le Midfield ning MTÜ-le IPIC. OÜ Midfield on Keskerakonna kampaaniaid korraldanud reklaamimehe Paavo Pettai ettevõte, mis küsis linnalt 19 000 eurot reklaami, meedia- ja kommunikatsiooniteenuste eest.
MTÜ IPIC juhatuse liige on 2014. aastal europarlamenti valitud keskerakondlane Yana Toom. Tema MTÜ-le maksti linna rahast 5120 eurot. Huvide konflikt seisneb komisjoni hinnangul selles, et Toom kuulub samal ajal erakonna juhatusse.
Veel selgus revisjoniaktist, et kui 2014. aastal kulus Tallinna linnal reklaamile 296 651 eurot, siis järgmisel aastal kulus mitu korda vähem – kokku 66 047 eurot. Kontrollijad leidsid, et reklaamikulutusi tuleks aastati planeerida proportsionaalselt, et vältida nende hüppelisi kasvu enne valimisi.
«Ma soovitan teil Hundisilmale helistada.»
Kontrollijad tegid ka ettepaneku analüüsida, kas ajalehti Pealinn ja Stolitsa on otstarbekas levitada väljaspool Tallinna. Tunamullu oli ligi 30 protsenti Stolitsa ja 15 protsenti Pealinna üldtiraažist mõeldud Tallinnast väljaspoole.
Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf ütles Postimehele, et ei oska enam kommenteerida, miks Paavo Pettai reklaamifirmalt ja Yana Toomi mittetulundusühingult teenuseid telliti. «Ma soovitan teil Hundisilmale helistada,» vastas Klandorf naerdes. Ka ei osanud abilinnapea öelda, kui suured kulud on planeeritud Pealinna ja Stolitsa levitamisele väljaspool Tallinna käesoleval aastal.
Raepress vastas Postimehe palvel täiendavatele küsimustele, millised järeldused on linna pressiteenistus revisjonikomisjoni aktist teinud.
Miks ajalehti Pealinn ja Stolitsa väljaspool Tallinna levitatakse? Kui suur summa nende väljaannete levitamisele väljaspool Tallinna käesoleval aastal ettenähtud on?