Linnakantselei avalike suhete osakonna 2014. ja 2015. aasta tehinguid uurinud revisjonikomisjon suuri eksimusi ei leidnud – kahe aasta eelarve oli kokku üle 4,4 miljoni euro, ent raha kasutati tegelikult ära isegi vähem. Üldjuhul seaduslikult ja otstarbekalt, öeldakse kontrollaktis.
Kuid mõningad küsitavused dokumendis siiski esile tuuakse. Näiteks selgus, et 2014. aastal maksis linn mitmesuguste teenuste eest OÜ-le Midfield ning MTÜ-le IPIC. Esimene neist on Keskerakonna kampaaniaid korraldanud reklaamimehe Paavo Pettai ettevõte, mis küsis linnalt 19 000 eurot reklaami, meedia- ja kommunikatsiooniteenuste eest.
Teise, MTÜ IPIC juhatuse liige on aga 2014. aastal europarlamenti valitud keskerakondlane Yana Toom. Tema MTÜ-le maksti linna rahast 5120 eurot. «Olgugi et oma kirjalikes vastustes revideerijatele märgib linnavalitsus, et MTÜ IPIC oli valitud antud valdkonnas olemasolevate kogemuste alusel, ei kaalu see üle huvide konflikti ohtu,» seisab revisjoniaktis.
Huvide konflikt seisneb komisjoni hinnangul selles, et Toom kuulub samal ajal erakonna juhatusse. Toomi enda sõnul maksti see raha temaga seotud MTÜ-le siiski reaalse töö eest. Nimelt panid MTÜ töötajad kogu aasta vältel nädalavahetuseti Stolitsa veebiportaali uudiseid üles. «Aasta peale oligi summa kuskil 5000 eurot,» ütles Toom.
Veel selgub revisjoniaktist, et kui 2014. aastal kulus Tallinna linnal reklaamile 296 651 eurot, siis 2015. aastal mitu korda vähem – kokku 66 047 eurot. Kontrollijad leidsid, et reklaamikulutusi tuleks aastati planeerida proportsionaalselt, et vältida nende hüppelisi kasvu enne valimisi.
2015. aasta alguses valiti aga riigikogu, mistõttu kahtlustab revisjonikomisjon, et mitu 2014. aastal tellitud ja eetrisse lastud reklaami toodeti selleks, et kasutada linna avalike suhete eelarvet linnajuhtide poliitiliseks promoks.