Ristiku kooli teise õppealajuhataja Kairit Seenmaa sõnul kasvavad probleemid enamasti nii suureks siis, kui vanemad pole ise õigeaegselt abi otsinud. «Me oleme pikka aega elanud ühiskonnas, kus abipalumine on olnud justkui häbiasi. Aga kui vanemad ei palu abi, siis ei oska ka laps seda teha,» märkis ta.
Kooli sotsiaalpedagoog Vaike Nellis tõdes, et sageli tuleb õpetajatel lisaks õpilastele koolitada ka vanemaid, et nad ei kahjustaks teadmatusest last. Kooli tugikomisjon käib tema sõnul koos vähemalt ühe või kaks korda nädalas ning muul ajal toimub pidevalt individuaalne nõustamine. «Kui on näha, et on vaja sekkuda pereprobleemidesse, siis me seda ta teeme,» ütles Nellis.
Ta tunnistas, et esialgu võivad vanemad küll solvuda, kuid pärast mõningast selgitustööd saavad nad enamasti probleemi olemusest aru ning püüavad selle lahendamisele kaasa aidata.
Nellis tõi näite, et sageli tuleb õpetajatel anda vanematele nõu näiteks toitlustamisküsimustes. «Kui 5. klassi poiss, kes on väga tüse ning lisaks ka suhkruhaige, sööb iga päev rämpstoitu ja joob limonaadi, siis ei ole muud võimalust, kui me peame sekkuma ja vanematele selgitama, et selline asi on lubamatu,» tõdes naine. «Paraku tuleb selliseid juhtumeid ette palju tihedamini, kui keegi tahaks uskuda.»
Kõik kolm kooli töötajat nentisid, et igal juhul peab probleemsete õpilaste kasvatamisel ja õpetamisel töö hõlmama kogu perekonda. Samuti oleks nende sõnul hädavajalik viia õppekavadesse sisse suhtlemisõpetus, kus õpilased saaksid erinevaid probleemseid ja konfliktisituatsioone läbi mängida.
Lisaks oleks pedagoogide sõnul suureks abiks, kui koolis töötaks vaimse tervise õde, kes oskaks anda õiget abi näiteks siis, kui laps läheb pööraseks või satub afektiseisundisse.