Eile lõppenud trammioksjonil küll palju huvilisi ei olnud, ent varem Tallinna liinidel sõitnud trammidele leiti siiski uued omanikud ning ühest trammist saab taimetoidurestoran.
Oksjonile pandud Tallinna trammist saab taimetoidurestoran
Oksjonikeskkonnas osta.ee kestis Tallinna Linnatranspordi ASi korraldatud oksjon kaks nädalat. Müüki läks kaks liigendtrammi ČKD Tatra KT4. Alusvankriga tramm pandi müüki alghinnaga 4500 eurot, millest eest uus trammiomanik ka sõiduki ära ostis.
Teine, ilma alusvankrita liigendtramm numbriga 117 maksis 2500 eurot ning lõpphinnana käidi välja 2520 eurot. «Olen hinnaga absoluutselt rahul!» rõõmustas trammikere uus omanik, ettevõtja Maarja Laineviir.
Alles üleeile tuletas üks tuttav talle oksjonit meelde. «Ja kui ma lõpuks selle kuulutuseni jõudsin, oli oksjoni lõpuni vaid mõni tund aega,» märkis ta. Otsus sündis kiirelt ja peatselt saigi naisest trammiomanik.
Hetkel seisab tramm veel Kopli depoos ja praegu tegeleb Laineviir transpordi otsimisega. Ilmselt tuleb tal selleks leida kraana. Esialgu laseb ta trammi toimetada koduhoovi, kuid mitte kauaks. Juba mõne aja pärast tahab ta viia trammikere Tartusse ja avada selles veganitoitu pakkuva restorani, milletaolist ta veel mujal näinud ei ole.
Praegu on Laineviir ühe omamoodi välimusega bussi omanik, millel seisab suures kirjas Veg Machine ja mis samuti pakub toitu vaid veganitele. «Sellepärast tramm ka ostetud sai, et see sobib Veg Machine’i stiiliga,» märkis Laineviir.
Millal ta veganirestorani ülikoolilinnas täpselt avab, ei ole veel kindel. Kuid kindlasti tahab ta juba selle aasta lõpus tegutsema hakata ning vähem kui kahe aasta pärast söögikoha avada.
Küsimusele, kas ta kavatseb ka trammi välimust muuta, vastas Laineviir: «Oo jaa! Kindlasti ei jäta ma seda selliseks.» Ka kaubikusse tehtud Veg Machine on värviline ja elav ning sestap tuleb trammgi silmapaistev. «Tahaks nii, et kui sisened trammi, oled nagu täiesti oma maailmas,» ütles Laineviir, kes lubas, et ka seal pakutav toit hakkab olema isemoodi.
Teda aitab jõudsalt tema perekond. Ka enne ostu pidas ta nõu ema, isa ja vennaga. Tulevikus tuleb aga ilmselt «trammirestorani» jaoks täiesti uus meeskond kokku panna.
Mõlemat trammi kasutati sõitjate veoks viimati 2016. aasta jaanuaris. Oksjonil maha müüdud trammid on 19 meetrit pikad, 2,2 meetrit laiad ja 3,1 meetrit kõrgused. Elektrimootorite koguvõimsus on 160 kW.
Nende alghind kujunes vastavalt summale, mille oleks saanud siis, kui trammid oleks läinud vanarauaks.
Oksjoni käigus uuriti, kas trammidega oleks võimalik kesklinnas ringi vurada. Selleks oleks aga vaja liinilube, iga-aastast ülevaatust ning üleüldiselt oleks tegu keerulise ettevõtmisega.
«Kui ostja trammi täiesti korda teeb, siis on sellega põhimõtteliselt võimalik Tallinnas sõita, aga see pole kuigi odav lõbu,» kinnitas TLT pressiesindaja Urmas Tooming. «Esiteks peab tramm läbima tehnilise ülevaatuse, et ta saaks liikluses osaleda. Tuleb arvestada Tallinna trammiliikluse liiklusgraafikutega, seega tuleb kasutada TLT dispetšerteenistuse teenust. Trammi tuleb sel juhul ka kuskil hoida ehk garažeerida,» loetles Tooming.