Rail Balticut teravalt arvustanud riigikogu liige Igor Gräzin jäi jaanuaris pika ninaga, kui küsis peaminister Jüri Rataselt 2011. aasta septembris toimunud kabinetinõupidamise ettekannet raudteetrassi rajamisest. Riigisekretär Heiki Loot keeldus dokumenti avaldamast, sest majandusministeerium oli kuulutanud selle kümneks aastaks üksnes asutusesiseseks kasutamiseks.
Tellijale
X-fail paljastab Rail Balticu seni varjatud tõe
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eelmisel nädalal aga võttis majandusministeerium suurele avalikule huvile viidates valitsuskabineti nõupidamise memorandumilt juurdepääsupiirangu maha.
Just sellel nõupidamisel langetas valitsus otsuse, et edasine 1435 mm rööpmevahega Rail Balticu arendustöö keskendub Eesti vabariigi piires Tallinna–Pärnu–Riia otsetrassile.