Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387
Saada vihje

Vedurimeeste avalik kiri olukorrast Edelaraudteel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Postimees toob ära vedurimeeste avaliku kirja, milles kirjeldatakse olukorda Edelaraudteel. Kirja on toimetuse poolt lühendatud.

... Veebruaris oli haiguslehel 11 vedurimeest, rongid peavad aga sõitma ja nii asendasid vedurimehed oma haigestunud kolleege, töötades päevast päeva ilma puhkeajata ning seadusi rikkudes.

Oleme aastaid tööandja tähelepanu juhtinud asjaolule, et taoline olukord ei saa kesta igavesti, mehed on ületöötamisest kurnatud ja selle tagajärjed võivad olla katastroofilised. Kahjuks on jäänud need jutud kurtidele kõrvadele, juba aastaid ei ole tööandja suutnud oma tööjõu vajadusi planeerida töömahtude suurenemise või töötajate haiguste puhuks.

Selle asemel on väga intensiivselt vedurimeeste kallal kasutatud psühhoterrorit ehk kõikvõimalikke survemeetodeid, nagu hirmutamine, ähvardused, töölepingu erakorraline lõpetamine jne. Asi on läinud juba nii kaugele, et vedurimehi hirmutatakse töövõimetuslehele mitte jääma, sellisel juhul soovitatakse kirjutada lahkumisavaldus.

Vedurimeeste jaoks on need probleemid väga tõsised, see kõik hakkab otseselt mõjutama liiklusohutust, seepärast pöördusid ametiühingud Edelaraudtee juhi poole kirjaga lõpetada vedurimeeste terroriseerimine. Kahjuks oli kirjal vastupidine efekt...

Kohtumisel Edelaraudtee juhi Kalvi Pukkaga me temalt mõistmist ja toetust ei saanud, hirmutamine ja ähvardused seega jätkuvad. Nüüd jääb üle vaid küsida: kui selline tegevus pole kuritegelik, siis kuidas seda teisiti nimetada?...

Kasutada niivõrd alatuid meetodeid oma töötajate kallal, sundida vedurimehi väsinuna, haigena, ilma puhkeajata juhtima reisirongi, kus on sadu reisijaid? Seda paraku peab nimetama äärmiselt vastutustundetuks ja kuritegelikuks tegevuseks ning tsiviliseeritud ühiskonna käitumisreeglitega vastuolus olevateks meetoditeks.

Meenutame, et Edelaraudtee pole ka varem hiilanud erilise liiklusohutusega, 2009. aasta juulis hukkus selle tagajärjel Hagudi lähistel kaks teetöölist, aga õppust sellest kõigest pole ikka võetud.

Alati on just vedurimehed pidanud viimases hädas juhtima avalikkuse tähelepanu Edelaraudteel lokkavatele liiklusohutusprobleemidele, samal ajal on Edelaraudtee juhid aga avalikkusele süüdimatult väitnud, et neil on liiklusohutusega kõik korras, ja survestanud vedurimehi ajakirjandusega mitte suhtlema.

Oleme tõsiselt mures tekkinud olukorra pärast ja otsustasime viimases hädas informeerida üldsust, hoidmaks ära kõige hullemat.

Arbo Parve, Edelaraudtee Vedurimeeste
Assotsiatsiooni juhatuse esimees
Urmas Koort, töökeskkonna volinik

Tagasi üles