Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Kõige tihedama liiklusega raudtee remont toob kaasa ebamugavusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärast raudteeremonti peaks rongide sõidukiirus kasvama 120 km/h.
Pärast raudteeremonti peaks rongide sõidukiirus kasvama 120 km/h. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Kevadel läheb remonti Eesti kõige tihedamalt kasutatav raudtee lõik Tallinna-Paldiski liin. Remondi ajal tuleb reisijatel vahetada rong asendusbusside vastu.

Remonditöid tehakse lõiguti kolmel päeval nädalas orienteeruvalt kella kaheksast hommikul kuni kella kuueni õhtul, kirjutab Pealinn. Sel ajal korraldatakse reisirongiliiklus ümber ja sõidutatakse reisijaid asendusbussidega. 

«Tallinn-Keila-Paldiski ja Keila-Riisipere on tähtsad reisijateveo suunad, kus sõidab igapäevaselt palju inimesi ning seetõttu püüame remondi käigus reisijaid nii vähe häirida kui võimalik, tehes koostööd nii Elroni kui ka Eesti Raudteega. Ent teatud muudatused transpordikorralduses on vältimatud,» ütles remondihanke koos GRK Infra ASiga võitnud GoTrack OÜ juhatuse liige Kalvi Pukka. Rongireisijaid puudutavad muudatused algavad maikuust ning kestavad kuni ehitusperioodi lõpuni oktoobris või novembris.

Kapitaalremondi käigus vahetatakse välja kogu raudtee pealisehitis ehk ballast, rööpad ja liiprid. Vajadusel laiendatakse muldkeha ning suurendatakse kandevõimet ja remonditakse ülesõidukohad. Töid on plaanis teha kokku 42 kilomeetril,  jaamades vahetatakse välja 47 pöörangut. «Sel aastal on plaan korda teha Keila ja Pääsküla ning Klooga-Paldiski suunal kokku 15 kilomeetrit raudteed, need tööd algavad juunist,» rääkis Pukka.

Eesti Raudtee ehitusosakonna juhataja Riho Vjatkini sõnul muutub rongiliiklus pärast tööde tegemist läänesuunal kiiremaks, mugavamaks ja ohutumaks. «Kapitaalremont tagab selle, et lõigul on võimalik reisirongide kiiruseid tõsta kuni 120 km/h, mis tähendab reisijatele konkreetselt ajavõitu,» selgitas Vjatkin.

Remondiga samal ajal ehk aastatel 2018–2020 uuendatakse ka liiklusjuhtimissüsteemi, mis vahetab välja Nõukogude ajast pärineva ajale jalgu jäänud süsteemi.

Projekti rahastatakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist kogumahus 23,7 miljonit eurot, kaasrahastuse määr on 85%. Remonditööde läbiviimiseks on sõlmitud leping osaühinguga GoTrack, lepinguline maht on 13,9 miljonit eurot ning suuremamahulised tööd on kavandatud lõpetada 2019. aastal.

Tagasi üles