/nginx/o/2016/09/27/5888587t1h2ee7.jpg)
Möödunud aasta lõpus lõppes 22 kuud väldanud Tartu maantee uute loomarajatiste seire, millest selgus, et ökodukti põhikunded on kassid ja rebased. Põdrad on piirkonnast ära kolinud, kardavad eksperdid.
Möödunud aasta lõpus lõppes 22 kuud väldanud Tartu maantee uute loomarajatiste seire, millest selgus, et ökodukti põhikunded on kassid ja rebased. Põdrad on piirkonnast ära kolinud, kardavad eksperdid.
Mitu miljonit maksma läinud Kolu ökodukt rajati Tallinna-Tartu maantee 34. kilomeetrile, sest keskkonnaekspertide hinnangul pidi seal olema oluline põtrade rändetee. Maanteeameti ajakirjas Teeleht nendib ameti keskkonnatalituse juht Villu Lükk, et põtra pole ökoduktil registreeritud ega selle läheduses isegi mitte nähtud. Võimalik, et tee-ehitus häiris põtru sedavõrd, et nad ei ole vanadele radadele naasnud.
Küll aga kasutavad ökodukti mitmed teised liigid, sealhulgas metssiga ja metskits. Samuti ei ole ühtegi loomaga seotud tõsist liiklusõnnetust teelõigul pärast selle avamist juhtunud.
Aruvalla-Kose lõigu loomarajatiste kasutatavuse seirega alustas maanteeamet aasta pärast objekti valimimist ning 2015. aasta jaanuaris sõlmiti selleks leping MTÜ Eesti Looduseuurijate Seltsiga. Eksperdid ajasid loomade jälgi ja kasutasid rajakaameraid.
Liiklejad ökoduktil
Kolu ökoduktil on vanust kolm aastat, sellelaadsete rajatiste sissetöötamise ajaks loetakse viit aastat.
Liiklejad Saula väikeulukitunnelis (kokku kolm)
Liiklejad Liiva väikeulukitunnelis