Tänavaid katvale jääkihile on nii mõneski kohas sisse sõidetud nii sügavad roopad, et seal liiklemine on vaevaline ning eeldab autojuhtidelt üksteisemõistmist ja viisakust.
Tallinna sõiduteede jääroobastest puhastamine on vaevarikas
Sageli tuleb vastutulijale tee andmiseks mitusada meetrit tagurpidi sõita, sest auto ei pääse sügavatest roobastest lihtsalt välja. Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg ütles, et linnas ongi praegu põhitähelepanu pööratud väiksemate tänavate ja teede kõrgetest jääroobastest vabastamine. See pole aga kerge tegevust ning nõuab aega.
Sule sõnul kasutatakse jääroobaste kõrvaldamisel traktorite all või taga olevaid terasid ja lumeroope, mis koosnevad kõvasulamist ning koorivad jää sentimeeter-haaval ära. Kindlasti võtab see töö palju aega ning tekitab ka päris kõva müra, mille vastu on linlased juba kaebusi esitanud. Eriti siis, kui sellist tööd tehakse öösiti.
«Samas on ju tänavate ääres ka lumehanged, nii et seda lahtilükatavat jääd ei ole eriti kuhugi panna,» ütles Sulg. «Põhiline tegevus on teepinna tasandamine koorimise teel. Püüame ikka inimlikult hakkama saama, et inimesi eriti ei häiri.»
Lasnamäe linnaosavalitsuse linnamajanduse osakonna juhataja Vello Karu rääkis, et linnaosas kvartalisiseseid teid hooldav firma Tallinna Teed on kokku pannud masina, millega saab tänavaid jääroobastest vabastada. Kõige hullemad ongi tema sõnul Läänemere tee ja Paekaare tänav, kus praegu ka jääroobaste eemaldamine käib.
«Me ei saa loomulikult tänavat terves ulatuse lahti lükata, kuid sõidetava osa tahame ikka jääst lahti saada,» ütles Karu. «Päris asfaldini me freesidega minna ei saa, sest siis lõhume teekatte ära. Umbes viis kuni seitse sentimeetrit peame jääd alles jätma.»
Paekaare tänava elanikud esitasid möödunud nädalal linnavalitsusele lausa ultimaatumi, lubades hakata linnaisadele enne valimisi antireklaami tegema, kui nood tänavat sõidetavaks ei muuda. Ähvardus ilmselt mõjus, sest eilseks oli sealne roobastee tunduvalt sõidetavamaks töödeldud.
Ka Läänemere teel oli eile olukord juba talutav. Küllaltki tiheda liiklusega kitsal tänaval said autojuhid üksteisega hästi hakkama. Kellel parajasti mugavam võimalus oli pisut kõrvale tõmmata ja vastutulijale teed anda, see seda pikemata ka tegi. Ka üsna madala põhjaga auto suutis kõik sellised manöövrid ilma probleemideta sooritada. Selle eest oli aga näiteks Paasiku tänaval pilt üsna nutune.
Tallinna Teede teehoiudirektor Sergei Kulakov mainis, et mingit suurt leiutist nad välja mõelnud ei ole. Lihtsalt pandi teefreesid teiste autode peale ning need teevadki oma töö ära. «Tegime lihtsalt oma auto natuke ringi ja see teeb nüüd teist tööd,» ütles Kulakov. «Põhiline on see, et autod ei sõidaks oma põhja alt ära. Roobastest välja hüppamine on ikka probleem.»
Jaaksoni Teehoolduse osaühingu direktor Urmas Teeorg mainis, et nende firma võitleb samuti jäätunud teeroobastega. Freesimine käib iga päev, kuid see võtab palju aega. Firma tegutseb peamiselt Mustamäel, Haaberstis ja natuke ka kesklinnas.
«Roobaste tekkimine on paratamatu, aga eks me püüame nende vastu võidelda,» ütles Teeorg. «Kui roobas on nii kõrge, et sealt välja sõita ei saa, siis ega polegi midagi ette võtta. Nende roobaste kõrvaldamine on väga aeganõudev töö.»