Tallinna linnavolikogu revisjonikomisjon kiitis heaks revisjoniakti eelnõu, mis viitab vajadusele vaadata üle Tallinna trükimeedia levitamise otstarbekus ja lõpetada linna reklaamikulutuste hüppeline tõstmine valimiste eel.
Revisjon: Tallinna reklaamikulud suurenevad valimiste eel hüppeliselt
Uurimist juhtis linnavolikogu liige Kaido Kukk (IRL), kelle sõnul selgus kontrolli käigus, et kuigi avalike suhete eelarve vahendeid on kasutatud seaduslikult, pole seda alati tehtud otstarbekalt.
«Näiteks 2014. aastal, kui toimusid Europarlamendi valimised ja aasta alguses järgnesid riigikogu valimised, kulutas Tallinna linn reklaamile üle nelja korra rohkem kui aasta hiljem, mil valimisi polnud. 2014. aastal kulus reklaamiga seotud tegevusele ligi 300 tuhat eurot, 2015. aastal oli see summa aga 66 tuhat eurot,» ütles Kukk.
Kuke sõnul peaks linna reklaamikulude maht jagunema aastate lõikes proportsionaalsemalt ning selle mitmekordne tõstmine enne valimisi ei ole põhjendatud.
«See annab põhjuse oletada, et mitmed 2014. aastal eetrisse paisatud linna reklaamid kandsid hoopis valimisreklaami eesmärki. Näiteks valimiste eelne telereklaam «Uhke on olla tallinlane», kus astus üles linnapea ja Europarlamendi kandidaat Edgar Savisaar,» selgitas Kukk.
Teine probleemkoht, millele revisjoniakt tähelepanu juhib, on trükimeedia leviga seonduv. «Linna trükimeedia levitamise ebaefektiivsus on tõsine probleem. Ainuüksi pool linna ajalehtede levikulust ehk ligi 250 tuhat eurot läheb selleks, et saata iga nädal kümneid tuhandeid eksemplare Pealinna ja Stolitsat linnast välja. Tallinna ülesanne pole teha linna raha eest teavitustööd üle kogu Eesti, seepärast peab linnavalitsus tõsiselt analüüsima trükimeedia tasuta levitamise otstarbekust linnast väljapoole,» lisas Kukk.