Päevatoimetaja:
Ulla Länts
+372 666 2307
Saada vihje

Tööinspektsioon suleb vähese huvi tõttu kolm nõustamisbürood

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
TLMPM03: PINK, TÖÖINSPEKTSIOON :TALLINN, EESTI, 24SEP14.
tl/Foto TAIRO LUTTER/POSTIMEES
TLMPM03: PINK, TÖÖINSPEKTSIOON :TALLINN, EESTI, 24SEP14. tl/Foto TAIRO LUTTER/POSTIMEES Foto: Tairo Lutter / Postimees

Tööinspektsioon suleb vähese huvi tõttu uuest aastast Kilingi-Nõmme, Avinurme ja Märjamaa nõustamisbürood, ülejäänud kuue büroo jätkamise kohta langetatakse otsus tuleva aasta jooksul.

Tööinspektsiooni pressiesindaja Kristel Abel ütles BNS-ile, et alates uuest aastast ei toimu enam vastuvõttu Kilingi-Nõmme, Avinurme ja Märjamaa nõustamisbüroodes, sest huvi on nende teenuste vastu on väga väike. Nii leidis neis büroodes 2015. ja 2016. aasta jooksul kokku vastavalt 14, 6 ja 12 vastuvõttu.

Abel toonitas samas, et nõustamisbüroo pole tööinspektsiooni esindus. Tema sõnul on inspektsioon tavaliselt kaks korda kuus toimuvateks nõustamisteks rentinud tuba kohalikult omavalitsuselt ning nõustamiseks sõidab kohale tööinspektsiooni jurist või konsultant. «Ülejäänud nõustamisbüroode osas jälgime vastuvõttudele tuleku arvu ning hindame seisu 2017. aasta jooksul,» lisas pressiesindaja.

Tööinspektsioon lõi 2015. aastal Euroopa Sotsiaalfondi toel kokku üheksa nõustamisbürood väiksemates kohtades, et nõustada sealseid töötajaid ning tööandjaid. «Büroode loomisega soovisime testida, kas sellise silmast-silma nõustamise järele on kohtadel vajadus ning kui sagedasti inimesed büroos nõustamisel käima hakkavad. Otsustasime ka, et büroodele antakse käivitumiseks aega ning otsus teenuse jätkamise osas tehakse kahe aasta möödudes,» sõnas Abel.

Samas selgus, et nõustamisbürood ei leia väga tihedat kasutust. «Kilingi-Nõmmel näiteks toimus kahe aasta jooksul vaid 14 nõustamist. Oleme saanud ka tagasisidet inimestelt, et nad eelistavad nõustamisel käia mitte oma kodukohas, vaid kui otsustakse kohale minna, siis anonüümsuse säilitamiseks pigem suuremasse keskusesse,» sõnas Abel.

Abel nentis ka, et inimesed külastavad tööinspektsiooni üha harvemini. «Pigem helistatakse juristi nõuandetelefonile või küsitakse nõu e-kirja teel. Telefoni ja e-kirja teel antavate konsultatsioonide arv on pidevas tõusujoones,» ütles ta.

Abeli sõnul on tööinspektsiooni juristid käesoleva aasta 11 kuuga vastanud 33 368 kõnele. Samal perioodil vastati 5755 e-kirjale. Kuna inimesed eelistavad selgelt telefoninõustamist, pikendasi amet nõustamisaega eelmisel aastal ning nõustajad vastavad kõnedele kogu tööpäeva jooksul. 

Tööinspektsiooni kontorid asuvad kõigis maakonnakeskustes.

Tagasi üles