Probleemi lahenduseks pakub ministeerium sekkumismeetmeid, näiteks toetada riskiperede laste jõudmist lasteaeda, arendada õpetajate ja tugispetsialistide oskusi ning pakkuda neile töövahendeid erivajadustega lastega töötamiseks.
Täismahus tahab ministeerium tööle panna madala haridusega mitteõppivate noorte seiresüsteemi. Edaspidi tuleb rohkem tegeleda ka madalamate õpitulemustega koolidega, et neid järele aidata. Kuna sotsiaalmajanduslik olukord mõjutab ka hariduse omandamist, siis soovitab analüüs pakkuda rohkem tuge peredele.
«Jätkuvalt tuleb parandada ka hariduse vastavust tööturu vajadustele. Selleks pöörame rohkem tähelepanu kutsehariduse kvaliteedile ja tõhustame tugisüsteeme, et vähem noori katkestaks oma haridustee,» sõnas Reps.
Analüüsi tulemustest nähtub, et õpetajaameti atraktiivsuse suhtes on kõige kriitilisemad õpetajad ise. Ühe meetmena soovib ministeerium selleks tõsta ka õpetajakoolitusse astumise nõudeid, riskides seniste niigi väikeste konkursside vähenemisega.
Ka püütakse sarnaselt koolidesse jätkuvalt meelitada «Noored kooli» programmiga koolidesse õpetajaks minema teisi mittetraditsioonilisi gruppe, näiteks muu töökogemusega 35+ täiskasvanuid.
Prioriteet on jätkuvalt õpetajate palku tõsta, aga sealhulgas ka palka diferentseerida ehk suurendada erisusi õpetajate palkades vastavalt nende professionaalsele arengule. «Nii väikeseid palgaerinevusi nagu Eestis algajate ja kogenenumate õpetajate vahel on väga vähestes riikides,» märkis Valk.