Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) kooskõlastas Kadrioru liini teenindamiseks mõeldud retrotrammide välis- ja sisekujunduse.
Tallinna retrotrammide kujundus sai paika
Kuus KT-4 trammi baasil, möödunud sajandi keskpaiga stiilis, ent moodsa tehnikaga varustatud ning kaasaegseile ohutusreeglitele vastavateks ehitatud retrotrammi teevad esimese sõidu saabuva aasta augustis. Trammid renoveerib AS Ühinenud Depood koostöös Inekon Group AS-iga.
TLT juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul kohustusid AS Ühinenud Depood ja Inekon Group AS vastavalt allkirjastatud lepingule disainima esimeses etapis trammide sise- ja väliskujunduse.
«Tänaseks on meid rahuldav lahendus olemas ning lepingupartnerid saavad asuda koostama tööjooniseid, mille järgi renoveeritakse trammide kered ja raamid, paigaldatakse uued interjöörielemendid, elektroonika, kaabeldus, aknad ning küttesüsteem. Leping kindlustab, et viimane retrotramm antakse valmistaja poolt meile üle hiljemalt 21. augustil 2017,» lisas Tamm.
TLT trammiliiklusteenistuse direktor Andres Vään ütles, et retrotrammide kujunduses on lähtutud läinud sajandi keskpaiga normidest ja esteetilistest tõekspidamistest, tagades sõitjatele maksimaalse mugavuse ning ohutuse. «Usun, et linlased ja Tallinna külalised võtavad meie retrotrammid, kui linnale lisaväärtust andva turismiatraktsiooni, kiiresti omaks,» sõnas Vään.
Kadriorgu viivale 3. liinile ajaloolise välimusega retrotrammide toomine on osa Tallinna trammiveeremi uuendamise ja renoveerimise kavast. Täielikult on uuendatud 3. ja 4. liini rööbastee ning soetatud 20 uut CAF Urbos trammi. Oma jõududega on TLT renoveerinud kuus KT-4 trammi. Tšehhi Vabariigis läbivad lähiajal noorenduskuuri veel kaks KT-4 ja 12 KT-6 trammi. Järgmise aasta 1. septembriks on uuendatud ka Kopli suunaline trammitee ning trammivõrguga ühendatud Tallinna lennujaam.
Retrotrammide projekteerimine ja ehitus läheb maksma 4 452 000 eurot.