Uut tüüpi meediate koht massimeedias
Ameerika Ühendriikide presidendi Barack Obama valimiskampaania üheks edu võtmeks peetakse e-kampaaniaid internetikeskkondades Facebook ja Youtube. Nimetatud internetikeskkonnad esindavad uut tüüpi meediaid.
McQuail eristab uut tüüpi meediaid massimeediast esimeste suurema personaalsuse, mitmekesisuse ja interaktiivsuse poolest. Samas ta väidab, et ka uut tüüpi meedia protsessid põhinevad traditsioonilistel massikommunikatsiooni protsessidel, mida peetakse oluliseks nende peaaegu universaalse leviku, populaarsuse ja avaliku iseloomu tõttu.
Meedia võimaldab üldist arutelu, teabe ja arvamuste levitamist, üldise tuntuse saavutamist; meedia on esmane allikas sotsiaalse reaalsuse määraltemisel - seega (väär)teadvuse kujundaja, kollektiivse identiteedi väljendus, ent ka peamine vaba aja veetmise vahend.
Eespool viidatud omaduste tõttu võib meedia oluliselt mõjutada majanduslikke otsuseid, ent on ka oluline valimiskampaania vahend.
Domineeriv meedia vs pluralistlik meedia
Meedia sellise mõju tõttu sõltub temast poliitiline juhtimine ning läbi aegade on meediat püütud ka avalikult kontrollida ja reguleerida ehk allutada.
Selliselt mõjutatud meediat nimetatakse domineerivaks meediaks, mida iseloomustab kriitikaruumi piiramine ja valitseva võimu tugevdamine.
Pluralistlik meedia seevastu tähendab ühtse ja domineeriva eliidi puudumist ning see võib olla tingitud nii ühiskonna korraldusest kui üha raskemini kontrollitavate uute tehnoloogiate ja nende mõjusfääri (rahvusvahelisest) laienemisest kui mõlemast.
Massi kujundamine vs individuaalsuse kujundamine
Rogers nimetab uute tehnoloogiate kolme olulise tunnusena interaktiivsust, individualiseeritud ja demassifitseeritud iseloomu, ja asünkroonsust.