Päevatoimetaja:
Margus Martin

Karilaid kahtlustab Leigeril riket, laeva kapten lükkas väite tagasi (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Parvlaev Leiger Türgis.
Parvlaev Leiger Türgis. Foto: Tairo Lutter

Keskerakonna aseesimees Jaanus Karilaid avaldas kahtlust, et Türgist Eesti poole teel olev parvlaev jäi Sitsiiliasse Messina sadamasse seisma rikke tõttu,  laeva kapten lükkas sellised kahtlustused tagasi.

Karilaid ütles täna Vikerraadio saates «Vikerhommik», et Norra ilmateadete veebisaidi andmetel puhub Messinas täna tuul 7 meetrit sekundis ja eile oli tuule kiirus 4 m/s.

«Meie Väinamerel puhub palju tugevam tuul. On väga suur kahtlus, et Leigeri peatumine Messina sadamas on seotud laeva vigadega. Kui veeteede amet ja majandusminister Kristen Michal vaikivad, on laevaga järelikult tõsine probleem,» rääkis Karilaid raadiosaates.

Leigeri kapten Hanno Naaber lükkas sellised kahtlustused tagasi.

«Messina sadamas kai ääres näitab meie tuulemõõtja tuule kiirusels 10 m/s, aga see ei ole mereilmateade. Messina sadam ongi puhuva loodetuule eest mägede poolt kaitstud ja tormituult siin ei ole. Kui aga vaadata ilmakaarti siis peaks pilt päris selge olema, miks me Messinast välja ei saa,» ütles Naaber Postimehele.

Tuuleolud Vahemerel neljapäeval. / Mereilmateade
Tuuleolud Vahemerel neljapäeval. / Mereilmateade Foto: Ilmateade

Ta märkis, et Türreeni, Baleaari ja üleüldse üle kogu Vahemerel puhub tugev loodetuul ja mereilmateate kohaselt on laine määrav pikkus kuni 3,5 meetrit. See tähendab, et maksimaalne laine kõrgus on reaalselt kaks korda suurem. Vahemerele on välja antud ka tormihoiatus. Leiger on disainitud sõitma kuni 2,5-meetrise laine kõrgusega.

Laine kõrgus Vahemerel neljapäeval. / Mereilmateade
Laine kõrgus Vahemerel neljapäeval. / Mereilmateade Foto: Ilmateade

Karilaid ütles täna lõuna ajal Postimehele, et jõudis pärast «Vikerhommikule» intervjuu andmist ka ise olukorraga tutvuda ja saanud ammendavad selgitused, et Leigeri peatumine Messina sadamas on seotud Vahemerel valitseva tormiga.

«Siin on mul etteheide majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi juhtkonnale, kes peaks olema kommunikatsioonis kiirem ja täpsem. Oleks MKM Leigeri Sitsiilias peatumise asjaolusid kiiremini selgitanud, ei oleks ka selliseid spekulatsioone tekkinud,» rääkis Karilaid.

Leigeril on enne Eestisse jõudmist plaanitud kokku neli peatust – Itaalias Messinas, kaks peatust Hispaanias ja üks Hollandis.

Parvlaev Leiger alustas teekonda kodusadamasse laupäeval Eesti aja järgi kell 16.10. Teekond Türgist Eestisse kestab orienteeruvalt kolm kuni neil nädalat, seega võib laeva Eestisse oodata novembrikuu viimastel päevadel või detsembri alguseks.

TS Laevad võttis reede õhtul Türgi laevatehaselt Sefine ametlikult laeva vastu ning viimased meeskonnaliikmed saabusid laevale juba eelmise nädala esmaspäeval. Laev varustati kütuse, vee ja toiduainetega ning toimusid vajalikud õppused.

Veeteede ameti inspektor leidis Türgi laevatehases Leigerit kontrollides 21 viga. 3. ja 4. novembril viis amet laeval läbi meresõiduohutuse alase auditi ajutise meresõiduohutuse korraldamise tunnistuse (ISMC) väljastamiseks ning kinnitas laeva vastavuse kehtivatele nõuetele.

Laev registreeritakse Eesti laevaregistris Eestisse saabumisel. Eesti Vabariigi suursaatkond Ankaras väljastas laevale Eesti liputunnistuse.

Tagasi üles