Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Uisk seisis sildas, härjad sees…

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
18. sajandist pärinevate Postiluubi ja Uisu mudelid.
18. sajandist pärinevate Postiluubi ja Uisu mudelid. Foto: Eesti Meremuuseum

Kuni 17. sajandini toimus laevaühendus mandri ja saarte vahel ebaregulaarselt – siis, kui vaja oli. 17. sajandil seati sisse postiühendus saartega, mida aga ei saa nimetada veel regulaarse laevaühenduse alguseks, sest sõideti purjepaatidel ja sõit sõltus ilmastikuoludest.

Regulaarse laevaühenduse mandriga sai esmalt Hiiumaa, kui 1856. aastal hakkas senise postiluubi asemel sõitma aurulaev Wariag. 1864. aastal osteti esimene aurulaev Progress, mis oli mõeldud Heltermaa-Haapsalu liinile.

Esimene aurik hakkas Kuivastu-Virtsu liinil sõitma 1888. aastal. Laeva nimeks oli Sirius.

20. sajandi suurte sõdade ajal oli väinaliiklus kohati väga ebaregulaarne. Pärast teist maailmasõda vahetasid neil liinidel mootorlaevad aegamisi aurulaevad välja. Autoliikluse kasvades sai lisaks inimeste ja kaupade üleveole üha tähtsamaks ka sõiduvahendite ülevedu.

Tagasi üles