Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Andmekaitse tõttu veninud ühistranspordiuuring saab kevadeks valmis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna ühistranspordisüsteemi kritiseerijad toovad ajast maha jäänud liini näiteks tavaliselt bussi nr 5, mis sõidab Piritalt läbi kesklinna Männikule. Ühistranspordi uuringu järgmine etapp annab hinnangu ka selliste ülipikkade liinide otstarbekusele.
Tallinna ühistranspordisüsteemi kritiseerijad toovad ajast maha jäänud liini näiteks tavaliselt bussi nr 5, mis sõidab Piritalt läbi kesklinna Männikule. Ühistranspordi uuringu järgmine etapp annab hinnangu ka selliste ülipikkade liinide otstarbekusele. Foto: Sander Ilvest / Postimees

Sel nädalal tutvustasid Tallinna Tehnikaülikooli (TTÜ) teadlased linnavolikogus Tallinna ühistranspordi liinivõrgu optimeerimise uuringu vahearuannet, lõplik uuring peaks valmima järgmise aasta mais-juunis.

TTÜ professori Dago Antovi sõnul pole Tallinna ühistranspordisüsteem praegu vilets. «Aga ta ei ole nii palju parem, et oleks auto kasutamisele konkurent, et meelitaks autokasutajad ühissõidukitesse,» ütles Antov.

Uuringu esimeses etapis vaadeldi tema sõnul praeguste liinide kasutatavust. «Aga see ei anna alati head pilti selle kohta, kas liinid vastavad sõitjate tegelikele vajadustele. Inimesed on lihtsalt seatud fakti ette, et ühissõiduk sõidab nende kodu juurest ühte või teise kohta. Ja siis on neil valida, kas sõita sinna või sõita selle asemel auto või jalgrattaga või hoopis kõndida,» lausus Antov.

Tagasi üles