Kuna maksutulu on üks peamisi riigi tuluallikaid, leiame, et ka eraettevõte saab riigile kasumit tuua (R.L.Porta-F.L Silens, 1999, lk 1235-1238). Vaatamata võimalikele tagasilöökidele, kaaluvad erastamise tulud need üle.
Leiame, et oponendi mure sellest, et erastamine seab ohtu riikliku julgeoleku, kuna pole teada, kes saab selle uueks omanikuks, pole põhjendatud. Erastamise lepinguga kaasnevad tingimused, mida ettevõte peab täitma, ning selle kontrolliks on Eestis Konkurentsiamet.
Argument 3: Vaba konkurents tagab parema hinna ja kvaliteedi suhte tarbijale
Leiame, et ühelt poolt on riigi poolt ebaefektiivne ja ebaeetiline sundida maksumaksjaid ülal pidama riiklikke ettevõtteid, mis iseenda ülalpidamisega hakkama ei saa. Kui strateegilised ettevõtted ei kuuluks riigile, saavad vaba konkurentsi olukorras eraettevõtted pakkuda hoopis efektiivsemat ja uuendusmeelsemat teenust.
Näiteks 2009. aasta riigi majandusaasta koondaruande järgi teenis Eesti Post 2009. aastal riigile kasumit vaid 1 miljon krooni.
Samal ajal hoiab samuti oluliselt innovaatilisemat postiteenust pakkuv Smart Post kokku näiteks kontoriruumidele kuluva raha, lisaks on see tarbijasõbralikum ja vähem bürokraatlik, sest abikaasa postipaki kättesaamiseks pole erinevalt Eesti Postist vaja volikirja, vaid vaja teada õiget koodi.
Avalik teenus peaks olema tarbijale võimalikult kvaliteetne ja lihtsalt kättesaadav ning strateegilised ettevõtted erakätes seda ka võimaldavad.
Avakõnedele järgneb kell 11.30 interaktiivne ristküsitlus, kus saavad sõna sekka öelda ka lugejad. Oma küsimused Ratasele võib postitada selle loo kommentaariumisse. Ristküsitlusele järgneb väitluse kolmas osa, kus kumbki pool esitab oma lõppsõna.