«Päästepaat on natuke oma aja ära elanud praeguseks, päästeparved on palju efektiivsemad. Päästepaadid töötavad hästi ainult siis, kui laev jääb otseks. Kui laev peaks minema kreeni, nagu juhtus Estoniaga. siis ei saa neid vette lasta. Ka Estonialt pääsenud inimesed olid valdavas enamuses need, kes said päästeparve peale,» ütles Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor Jaan Metsaveer Postimehele.
«Estonial oli see häda, et vesi tuli autotekile ja laev vajus küljeli. Titanic jäi näiteks püsti ja seal oli võimalik päästepaadid vette lasta. Titanicu probleem oli see, et päästepaatides ei olnud piisavalt kohti,» rääkis Metsaveer.
Ta märkis, et praeguseks on päästeparvesid modifitseeritud ja need on töökindlamad, kui 22 aastat tagasi Estonia huku ajal. Päästeparv töötab põhimõttel, et see tuleb visata vette, kus parv automaatselt õhuga täitub ja veepinnale ujuma jääb. Kui Estonia huku ajal kukkus osa päästeparvesid valetpidi vette ja jäi veepinnale põhi ülespoole, siis nüüd on päästeparved kahepoolsed ning ükskõik, mispidi see vette satub, täitub see õhuga ja on valmis inimesi peale võtma.
Metsaveere sõnul on ka Tallinki uuel laeval kõigi reisijate jaoks päästeparvedes kohad olemas ja kindlasti on parvesid reisijate hulka arvestades ka teatud varuga.
«Ükski reeder ei lase laeva merele ilma päästevahenditeta ja ma olen kindel, et keegi ei lase laeva niimoodi ehitada. Päästevahendite olemasolu jälgivad väga tähelepanelikult ka klassiühingud,» rääkis Metsaveer.