Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Uue meetodiga saab mõõta koolide panust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Õpetaja tahvli ees.
Õpetaja tahvli ees. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kui seni on koolide pingerida tehtud pelgalt riigieksamitulemuste põhjal, siis tänavu saame võrrelda ka seda, milline on olnud kooli panus õpilaste eksamitulemustesse. Uue hindamismetoodika töötas välja haridus- ja teadusministeerium.

«Riigieksamipunktidest eeldame, et see on ainult kooli tulemus, aga tegelikult ei ole,» põhjendas ministeeriumi välishindamise osakonna juhataja Kristin Hollo, miks pelgalt eksamitulemuste põhjal ei ole õige kooli headust hinnata.

Ei ole võimalik kõrvutada parimatest parimaid põhikoolilõpetajaid valivat eliitkooli gümnaasiumiga, kes tegeleb madalama lähtetasemega õpilastega. Nii võrreldes jäävad tähelepanuta koolid, kus tehakse väärt tööd kolmemeestega, kes tänu kooli pingutusele teevad arenguhüppe. Samal ajal ei satu aga luubi alla ka need koolid, kus riigieksamitulemused on keskmised, kuid õpilased oleks võimelised palju rohkemaks.

Tagasi üles