Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Uuel Kose-Mäo lõigul saaks teoorias sõita 120 km/h (8)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Plaanitav Kose-Mäo lõik.
Plaanitav Kose-Mäo lõik. Foto: Pm

Kui riigikogu Tallinna-Tartu maantee toetusrühma liige Kalle Muuli rõõmustab, et lubatud sõidukiirus uuel Kose-Mäo lõigul hakkab olema 120 km/h, siis maanteeameti vastusest sellist optimismi välja lugeda veel ei saa. Projekti järgi saaks aga tõesti uuel lõigul sõita 120 km/h.

«Arutasime täna neljarealise Tallinna-Tartu maantee toetusrühmas maanteeameti plaane ja ergutasime peadirektor Priit Sauki suurtele tegudele,» kirjutas Muuli eile sotsiaalmeedias ja lisas, et ettevalmistusi Kose-Mäo 45-kilomeetrise lõigu neljarealiseks ehitamiseks alustatakse juba järgmisel aastal ja töö lõpeb 2022. aastal. «Lubatud sõidukiirus Kose-Mäo lõigul hakkab olema 120 km/h,» lisas Muuli muuhulgas.

Tõepoolest, maanteeameti kinnitusel on uue maantee projektkiirus 120 km/h. «Suviseks lubatud piirkiiruseks on Tallinna–Tartu maantee Kose–Mäo teelõigul ette nähtud 110 km/h. Lubatud piirkiiruse tõstmine 120 km/h on olnud maanteeametis seni ainult arutlusel,» ütles samas maanteeameti ehitusosakonna projektijuht Ivo Vallas.

Ka Aruvalla–Kose lõigu projektkiirus on 120 km/h.

Maantelõigu kogumaksumuseks on planeeritud 170 miljonit eurot. Esialgu ehitatakse välja kaks teelõiku: 12 kilomeetrit Koselt Ardule ning 13 kilomeetrit Ardult Võõbule. 2022. aastaks peaks valmima ka 15-kilomeetrine Võõbu-Mäo lõik, mille põhiprojekti alles koostatakse.

Kose ja Võõbu vahelise lõigu projekteerimine käib ja pärast projekti valmimist kuulutatakse välja ehitushange, eeldatavalt juba tuleva aasta esimeses pooles. Lõigu ehituse algus on planeeritud järgmise aasta suvesse.

Võõbu-Mäo projekt peaks valmima 2017. aasta veebruaris ja ehitus on plaanitud 2019. aastasse. 

Tagasi üles