Riigikogu rahanduskomisjoni tänasel istungil käsitleti koos majandus- ja taristuminister Kristen Michaliga ministeeriumi valitsemisalasse kuuluvate suurte taristuprojektide rahastamist, teatas riigikogu pressiteenistus.
Tuleval aastal algab Tallinna-Tartu maantee ehitus
Rahanduskomisjoni esimees Remo Holsmer pidas tähtsaks tuleval aastal Tallinna-Tartu maantee ehitust Koselt-Mäoni. «Projekt on oluline ja selleks on ettenähtud 170 miljonit eurot,» ütles Holsmer.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisala kulud kasvavad tuleval aastal enam kui 40 miljoni euro võrra ja moodustavad 704,4 miljonit eurot.
Holsmer ütles, et mahukas on nii riigimaanteede kui ka kohalike omavalitsuste teede rajamine. Riigimaanteede projektidest on veel ulatuslikumad Tallinna ringtee ehituse teine etapp, mille hulgas on ka Juuliku sõlm, Narva maantee liiklussõlmede ehitus, Pärnu-Ikla maantee sõlmpunktid. Algab Põltsamaa-Tartu maantee möödasõidualade ehitamine, ehitustegevus on kavas ka Tallinna-Pärnu ja Pärnu-Rakvere-Sõmeru teelõikudel.
Kohalike omavalitsuste teede projektidest on tähtsal kohal Tallinna oluliste liiklussõlmede – Haabersti ja Russalka ristmiku – ehituse rahastamine. Tallinnas rekonstrueeritakse ka Gonsiori tee. Tartus on idapoolse ringtee ehitusel kolm etappi, Narvas aga TNT transiiditee rekonstrueerimine.
Kõigi nende ettevõtmiste rahastamine toimub välisabist laekunud vahendite tugeval toetusel. Rida investeeringud suunatakse raudtee, parvlaevaliikluse ja lennuliikluse korraldamisega seotud mahukatesse projektidesse.
Riigikogu neljarealise Tallinna-Tartu maantee toetusrühm arutab kolmapäeval Kose-Mäo ja Mäo-Tartu maantee lahendusi. Maanteeameti peadirektor Priit Sauk tutvustab toetusrühmale Mäo-Tartu taristuinvesteeringute kava.
Toetusrühma esimehe Kristjan Kõljalgi sõnul soovib toetusrühm saada infot Tallinna-Tartu maantee ehituse kohta Mäost Tartuni. «Maanteeamet alustab järgmisel aastal Kose-Võõbu lõigul pinnase ettevalmistustöödega. Kui Tallinna-Tartu maantee neljarealise osa pikendamine Koselt Mäoni on paigas, siis Mäost Tartuni on räägitud nii möödasõiduradadega kui ka neljarealisest teest,» ütles Kõljalg.