Miks meeldib inimestele jõuda Tallinnas punktist A punkti B autoga? Ühistransport on tasuta, kõndimise kasulikkusest räägitakse üha rohkem – aga linnapilti vaadates jääb mulje, et jalutatakse vaid parklast kontorihoonesse ja tagasi ning muu käimine piirdub suuresti ostukeskustega. On selle põhjuseks pelgalt laiskus?
Miks inimesed ja autod läbi ei saa?
Tänavalt jääb mulje, et valikuliselt jalutatakse vaid parklast kontorihoonesse, ostukeskustes mööda poode või parimal juhul nädalavahetusel kesklinnas sõpradega kokku saades. Igapäevaselt tööle, kooli, koju, poodi ja trenni minnakse pigem autoga. Osadele isegi näib, et need kes bussi või trammiga sõidavad ja sealt edasi sihtpunkti jalutavad, teevad seda vaid seetõttu, et neil pole võimalik autot omada.
Tähelepanekuid tänavalt toetab ka transpordi statistika. Hiljuti korraldatud EMORi uuringu kohaselt Tallinnas tehakse juba peaaegu pooled kõikidest liikumistest pealinnas autoga. Ühistransporti kasutatakse umbes ühel neljast reisist ning ainult jalgsi minnakse sihtpunkti ka umbest veerandil juhtudest. Alles 2010 oli ühistranspordiga sooritatud reiside osakaal Tallinnas 40% ning üheksakümnendate alguses lausa 70%. Autoreiside osakaal on viimase seitsme aasta jooksul peaaegu kahekordistunud. Autode hulk inimese kohta on 25 aastaga kuuekordistunud.