Tallinna Tehnikaülikooli teedeinstituudi lektori ja laborijuhataja Ott Talviku sõnul on linna tänavate igakevadiste löökaukude tekkimises põhisüü ikka selles, et teehoolduse raha napib.
«Kui meil tehakse teehooldustöid mitu korda vähem kui mujal maailmas, siis ei tasu end võrrelda Helsingi või mõne teise linnaga,» ütles Talvik. «Samas kasutatakse meil libeduse tõrjeks soola kordades rohkem kui näiteks Helsingis. Soolvesi on aga väga agressivne materjal, mis hakkab lõhkuma bituumeni ja killustiku vahelist sidet.»
Sool sööb asfalti
Sügavate pikirööbastega tänavate lumest puhastamiseks puistatakse sinna ohtralt soola, mille autorattad teekattesse pressivad ning niimoodi asfaldit lagundavad. Nii löökaugud tekivadki.
Talvik mainis, et näiteks Helsingis freesitakse teekatet juba siis, kui rööpaid polegi silmaga veel nähagi. Tallinnas alustatakse sama tööd alles siis, kui pikivaod ulatuvad teekatte pealmisest kihist allapoole. See on oluline erinevus.
Soomes ja ka mujal Põhjamaades on talvel põhirõhk pandud sellele, et lumi tänavatelt võimalikult kiiresti ära koristada. Siis ei ole vaja ka soola nii massiliselt kasutada.
Talvik lisas, et autojuhte vihastavad löökaugud tekivad Tallinnas valdavalt ikka seal, kus viimase 10 aasta jooksul on tehtud vaid hädapärast auguplommimist . Auke võib esineda ka uue katte saanud teedel, kuid sel juhul on tegemist mingi ehituspraagiga.
«Niisugune plommimine on rohkem nagu tulekahjuga võitlemine,» ütles Talvik. «Umbes samasugune asi, et kui maja läheb põlema, siis püütakse seda käsikustutiga kustutada. Kui riik teede rahastamise poliitkat ei muuda, siis ei parane ka teekatete kvaliteet linnades.»