Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Suur ametiautode ülevaade: kellele tuttuus Audi, kellele haigla koduõe tööauto (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker, Anna Prokofjeva, Margus Parts
Copy
Tallinna Sadama uuele juhile liisiti tänavu riigihankega uus Audi A6 allroad quattro.
Tallinna Sadama uuele juhile liisiti tänavu riigihankega uus Audi A6 allroad quattro. Foto: SCANPIX

Riigifirmade ja haiglate juhtide ametiautode kasutamise praktika on väga erinev – mitmes suures ettevõttes pole ametiautot üldse ette nähtud, teises küündib igakuine kulu üle tuhande euro ja sõiduk on väga uhke.

Neli riigiettevõtet jättis küsimustele üldse vastamata. «Me ei kommenteeri antud teemat,» lausus riigi osalusega äriühingu Levira turundus- ja kommunikatsioonijuht Kristi Kurell.

Tänavu ametisse saanud Tallinna Sadama uus juht Valdo Kalm on uuest ametiautost rääkides kidakeelne. Lõpuks saab siiski selgeks, et riigihanke korras liisiti talle tänavu uus Audi A6 allroad quattro. «Universaal,» tutvustab Kalm oma sõidukit. Sellise Audi hinnad algavad 60 000 eurost.

Iga kuu maksab Tallinna Sadam juhatuse esimehe ametiauto rendimakset 745 eurot ja kindlustuse 96 eurot, lisaks kompenseeritakse kütusekulu. Juhatuse liikme Marko Raidi auto on Jaguar XF, mille rendimakse on 587 eurot ja kindlustus 80 eurot.

Eleringi juhatuse esimehele Taavi Veskimäele on tänavu liisitud uhiuus Volvo XC70. Kui palju auto maksis ja kui palju maksab selle eest iga kuu ettevõte, jätab Elering enda teada. «Auto turuväärtuse kohta saab kõige adekvaatsemat infot ilmselt automüügiportaalidest,» vastab Eleringi kommunikatsioonijuht Ain Köster ja lisab, et autoga seotud kulud kannab Elering.

Eesti suurima riigifirma Eesti Energia viiel juhatuse liikmel on autodega seotud kulude ülempiir vastavalt lepingule 1200 eurot kuus, mis sisaldab kõiki kulusid, ületav osa peetakse liikmetel palgast kinni. Juhatuse esimees Hando Sutter sõidab siiski ringi kõigest 2013. aasta Audi A6ga, mille hind jääb eelpool nimetatutele selgelt alla.

Eesti Loto juht Heiki Kranich kasutab töösõitudeks isiklikku autot ja selle kasutamise eest talle kompensatsiooni ei maksta. Samuti ei kompenseerita bensiini vms kulusid.

«Sama põhimõte, et vajadusel kasutatakse isiklikku autot ja selle kasutamist ei kompenseerita, kehtib ka kõikide juhtkonna liikmete suhtes,» märkis Eesti Loto turundus- ja müügidirektor Annely Luikmel ja lisas, et nii ei kanna Eesti Loto ka mingeid juhtkonna töösõitudega seotud kulusid.

Väikehaigla juht kasutab koduõe autot

Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) pressiesindaja teatab, et neil on ametiauto ette nähtud ainult ametikohtadel, mis eeldavad tööülesannete täitmist metsas: varumisjuhid, logistikud, metsakorraldajad, loodusvahid jt. Kuna RMK juhatuse esimehe amet nende hulka ei kuulu, saab ta kasutada ainult isiklikku sõiduautot.

«Kui algne investeering poleks oluliselt suurem, siis eelistaksime keskkonnasäästlikku elektriautot. Kahjuks on pikema vahemaa läbimiseks sobivad ning lisaks ka veidi esinduslikumad elektriautod oluliselt kallimad,» kommenteerib oma ametiautot BMW 530 EVR Cargo juht Raul Toomsalu.

AS Eesti Teede juhatuse esimehe Andres Agukase ametiauto on 2013. aasta linnamaastur Hyundai Santa Fe. Kahele teisele Eesti Teede juhatuse liikmele on renditud tööülesannete täitmiseks linnamaasturid Mitsubishi Outlander (2014. aasta) ja Nissan X-Trail (2015. aasta mudel), mille kulud on 386 ja 449,7 eurot.

Kuigi alles hiljuti pälvis suurt avalikkuse tähelepanu Pärnu haigla riigihange, mille käigus hangiti haigla juhatuse esimehele Urmas Sulele rohkem kui 46 000 eurot maksvat ametiautot, kasutavad ülejäänud haiglajuhid Eestis üldiselt tagasihoidlikumaid sõidukeid. Ametiautot omab vaid kuus haiglajuhti.

Räpina haigla juht Miia Sultsmann vastab Postimehe päringule, et temal on isiklik sõiduauto ja väga harva kasutab ta vajadusel koduõdedele ostetud tööautot. «Peres on meil kasutada üks sõiduauto, mida abikaasaga jagame, seega kasutan vajadusel isiklikku autot. Juhul kui pereauto on hõivatud, siis kasutan taksot. Asutus kulutusi transpordile ei kompenseeri,» vastab Hiiu ravikeskuse juht Kaidi Vainola.

Riigiettevõtete juhtide ametiautod

EttevõteJuhtIsiklik või ametiautoKulu ettevõttele kuusMaksumus
AS Tallinna SadamValdo Kalmametiauto Audi A6 allroad quattro (2016)rendimakse (sisaldab korralisi hooldusi) 745 eurot + kindlustus 96 eurot, lisaks kompenseeritakse kütusei oska öelda (hinnad algavad 60 000 eurost)

AS Eesti Energia

Hando Sutterametiauto Audi A6 (2013)kuine liisingumakse on 1011,55 eurot, kompenseeritakse ka kütusekuluca 32 000
AS Eesti LootsPeeter Väänametiauto Toyota Land Cruiser (2014)kuumakse 600 eurot-
Eesti Vedelkütusevaru AgentuurPriit Enokisiklik- (2015. aastal kulus ettevõttel isikliku sõiduauto kasutamise kulude katteks kokku 81 eurot)-
AS EleringTaavi Veskimägiametiauto Volvo XC70 (2016)ametiautoga seotud kulud kannab Eleringei oska öelda (hinnad algavad 40 000 eurost)
AS Eesti TeedAndres Agukasametiauto Hyundai Santa Fe (2013)rendimakse 503,43 eurot käibemaksuta, hinnas korralised hoolduskulud- (mobile.de andmetel 11 000-30 000)
AS Eesti RaudteeSulev Looisiklik--
Eesti Liinirongid AS (Elron)Andrus Ossipametiauto Toyota (2014)liisingumakse 668,15 eurot pluss käibemaks, sõidukulud makstakse vastavalt lepingule-
Tallinna LennujaamPiret Mürk-Duboutisiklik (plaanis võtta kasutusele ametiauto, kuid pole veel teada, milline)--
Riigi Kinnisvara ASUrmas Somelarisiklikkulud hüvitatakse summas 600 eurot kuus-
AS VireenTarmo Teravametiauto Hyundai I40liisingu kuumakse on 221 eurot, kütuse- ja muud kulud 170 eurot kuus17 000
RMKAigar Kallasisiklik (ametiautod on ametikohtadel, mis eeldavad tööd metsas)--
OmnivaAavo Kärmasametiauto Volvo XC70 (2013)Autokulu piirmäär kuus on 500 eurot, mis sisaldab liisingut, kindlustust, hooldust, remonti jne. Lisaks kompenseeritakse kütusekulu.-
Eesti LotoHeiki Kranichisiklik(isikliku auto eest kompensatsiooni ei maksta, ka ei hüvitata kütusekulu)-
AS HoolekandeteenusedMaarjo Mändmaaametiauto Citroen Berlingo (2010)liising on lõppenud, kuluna kaetakse remondi-ja hooldusarved ja kütus4500
AS EVR CargoRaul Toomsaluametiauto kasutatud BMW 530-39000-45000
LeviraTiit Tammisteei kommenteeriei kommenteeriei kommenteeri
Keskkonnauuringute KeskusMargus Körtjuhatusel on kasutada kaks VW Touaregi ja Volvo C/XC90 aastast 2006 ning üks VW Touareg aastast 2015ametiautode kulude (kütus, ekspluatatsiooni määrdeained, pesu) ülempiir on 400 eurot kuus-

Haiglajuhtide ametiautod

HaiglaJuhtIsiklik või ametiautoMaksumusRiigihange
Põlva Haigla ASKoit Jostovametiauto Subaru Outback26 800, lisavarustusena on pakkumuses kirjas metallikvärv 400 eurot, ARK pakett 290 eurot ja kummist salongimatid 97 eurotei
Läänemaa Haigla ASTõnis Siirametiauto Škoda Superb21 174,96, soetatud kasutusrendiga, jääkväärtusega 40 protsentijah
AS Järvamaa HaiglaAndres Müürseppametiauto Honda CRV-, kasutusrentei
AS Ida-Viru KeskhaiglaTarmo Baklerametiauto VW Passat25 400jah
SA Elva HaiglaLiivi Einsteinametiauto Honda CRV23 333ei
AS MedicumJaanus Voolametiauto-, baasvarustus-
Tallinna LastehaiglaKatrin Lutsisiklik--
Tartu Ülikooli KliinikumUrmas Siigurisiklik--
AS Lääne-Tallinna KeskhaiglaImbi Moksisiklik--
AS Rakvere HaiglaAin Suurkaevisiklik--
Haapsalu Neuroloogiline RehabilitatsioonikeskusPriit Eelmäeisiklik--
SA Hiiumaa HaiglaRiina Tammisiklik--
SA Raplamaa HaiglaKaire Aadamsooisiklik--
AS Räpina HaiglaMiia Sultsmannisiklik--
SA Hiiu RavikeskusKaidi Vainolaisiklik--
Kuressaare Haigla SAMärt Kõlliisiklik--
Lõuna-Eesti Haigla ASArvi Vaskisiklik-

-

Põhja-Eesti Regionaalhaigla SAAgris Peeduisiklik--
Tagasi üles