Kui politsei teatas esialgu, et Harjumaal pühapäeva öösel kahe noore inimese surmaga lõppenud liiklusõnnetuse põhjustanud mehel puudus juhiluba ja tegemist oli varasemalt politseile teada olnud süstemaatilise liiklusseaduse rikkujaga, siis hiljem selgus, et hukkunul puudus kõigest Eestis kehtiv juhtimisõigus ja samuti ei olnud ta varasemalt liiklusrikkumistega korda saanud.
Harjumaal hukkus liiklusõnnetuses kaks inimest (3)
«Sõiduautot juhtis 1987. aastal sündinud mees ja kõrvalistuja oli 1997. aastal sündinud naine. Rohkem kedagi autos ei olnud,» ütles BNSile politsei pressiesindaja Helen Uldrich.
«Kõrvalistujal oli kindlasti turvavöö peal,» märkis Uldrich ja lisas, et auto juhipoolne külg oli suuremalt jaolt posti sees ning seega ülimalt deformeerunud.
Häirekeskus sai pühapäeval kella 9.30 ajal teate, et Paldiski-Padise tee 4. kilomeetril on liiklusõnnetuses hukkunud kaks inimest. Sündmuskohal tööd tegevate politseinike hinnangul juhtus avarii juba öösel.
Teadaoleva info kohaselt kaotas Padiselt Paldiski suunas teel olnud Audi juht kontrolli oma sõiduki üle ning sõitis teelt välja vastu posti.
Autos olnud kaks juht ja kaasreisija surid sündmuskohal. Politseinike sõnul on teeolud avariipaiga lähedal head, lubatud kiirus antud teelõigul on 90 km/h.
Politsei: auto kiirus võis olla üle 180 km/h
Politseinike hinnangul oli auto kiirus avariihetkel mitu korda lubatust suurem, kuna jälgede järgi otsustades tegi Audi enne maandumist ligi 60-meetrise õhulennu ning paiskus seejärel vastu elektriposti.
«Arvestades selle õhulennu pikkust ja juhtumi asjaolusid, mida see sündmuskoht näitab, siis oleme veendunud, et kiirus oli lubatust oluliselt suurem,» selgitas PPA välijuht Veiko Randlaine ERRi uudisteportaalile. «Kui siin on lubatud sõita 90 kilomeetrit tunnis, siis esimene ekspertide hinnang on, et kiirus võis olla 180 kilomeetrit tunnis või rohkemgi veel.»
Õnnetuspaik asub teest veidi eemal, varjulisemas kohas ning ei paista kohe silma. Kraavi sõitnud auto avastasid sündmuskoha juures elektritöid teinud mehed.
Õnnetuse täpsemad asjaolud on väljaselgitamisel.
Politsei tuletab sõidukijuhtidele meelde, et suurim lubatud sõidukiirus ei ole kohustus, vaid võimalus. Suurima lubatud sõidukiirusega võib sõita, kui sõidukogemus, terviseseisund, nähtavus ja ilmastikuolud seda võimaldavad.