Kolmapäeval Hiiumaa ettevõtjate ees seisnud OÜ TS Laevad esindajad avalikustasid, et Leedolt laevade rendile saamise lõivuks on aeglasem ülesõit, mistõttu lähevad ümbertegemisele nn teise laeva graafik ja piletid.
Leedo viimane «kingitus» hiidlastele – laevasõit venib kuni kahetunniseks (7)
20 aastat mandri ja suursaartega ühendust pidanud ettevõtja ei anna midagi ära kergekäeliselt. TS Laevad sai temalt küll aluste prahtimislepingud, aga tingimustega, kirjutab tänane Hiiu Leht.
Pärast lepingu sõlmimist teatas OÜ Väinamere Liinid uuele operaatorile ametlikult, et olemasolev graafik ei ole sõlmitud prahtimislepingu alusel teostatav. Konks seisneb selles, et senine vedaja Väinamere Liinid, kes oktoobris veel jätkab, tagab Heltermaa–Rohuküla liinil kahetunnise praami väljumistsükli.
See tähendab veel pikemat kui pooleteisetunnist meresõitu, mis sest, et laevad on suutelised ja sõidavadki praegu kiiremini. Sisuliselt võib sõit Leedo laevaga oktoobris kesta koguni 1 tund ja 50 minutit.
Hea uudis on vast see, et hiidlaste teiseks laevaks ei tule Harilaid, vaid Heltermaa–Rohuküla liinile jääb St. Ola. Ent ka siin on üks «aga». Laevakompanii on teinud sellise lepingu, et saab Virtsu–Kuivastu liinile viia veel ühe suure laeva Saaremaa ralli nädalavahetuseks 6.–9. oktoobrini.
Hiiu maavanem Riho Rahuoja nentis, et tegu on Leedo loodetavasti viimaste «kingitustega» hiidlastele.
TS Laevade juhatuse liige Kaido Padar tunnistas, et asenduslaevade prahtimislepingute läbirääkimiste käigus jäid need kuupäevad ja ülesõiduajad kuidagi kahe silma vahele.
«Lihtsalt ei osanud neile tähelepanu pöörata. See teadmine tuli alles siis, kui lepingud olid alla kirjutatud, et kellaaajad on sellised, millega tagame ülesõidu,» lausus ta.
Loe pikemalt Hiiu Lehest.