Kuna Vjatšeslav Leedole kuuluva piletimüügisüsteemide arendaja Tuule Piletikeskus OÜ hinnangul ei täida majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) ettevõttega sõlmitud lepingut, pöördus ettevõte oma õiguste kaitseks kohtusse.
Leedo ettevõte läks MKMi vastu kohtusse (2)
TS Laevad on soetanud miljoni euro eest piletimüügisüsteemi, mis ei oma võrreldes praegu kasutusel olevaga sisulisi uuendusi, kuid läks riigile kokkuvõttes sadu tuhandeid eurosid kallimaks, kirjutas ajaleht Saarte Hääl. TS Laevad juhatuse esimehe Kaido Padari sõnul on uue piletisüsteemi loomine olnud üks selle aasta suurem IT-projekt.
Tuule Piletikeskus OÜ juhatuse liige Krista Esta rääkis Saarte Häälele, et mingisugust «kosmosetehnoloogiat» TS Laevade uuest infosüsteemist otsida ei maksa, vastavad arendused ja uuendused olid väidetavalt ka piletikeskusel planeeritud.
Tulenevalt koostöölepingust tegi Tuule Piletikeskus OÜ Esta sõnul Tallinna Sadama ja sadama tütarettevõtte TS Laevade erinevatele juhtkondadele, samuti ministeeriumile korduvalt ettepanekuid võtta olemasolev infosüsteem kasutusele vastavalt lepingus toodud tingimustele, kuid MKM teatas, et neil puudub vajadus ja huvi jätkata sõlmitud lepingu täitmist muu hulgas põhjusel, et ministeeriumi valitsemisalasse kuuluv riigi äriühing TS Laevad soovib ise uue infosüsteemi välja töötada.
MKMi avalike suhete spetsialisti Mihkel Loide sõnul saatis ministeerium avalduse lepingu lõpetamiseks Tuule Piletikeskus OÜle mullu 26. novembril ning ei saanud pea aasta jooksul sellele ühtki reaktsiooni, mistõttu leping loeti lõpetatuks.
Loide märkis, et alates selle aasta 1. oktoobrist osutab parvlaevateenust TS Laevad OÜ ja arusaadavalt korraldab seejuures ka piletite müügi. «Riigil ja MKMile arusaadavalt ka Tuule Piletikeskus OÜl ei ole huvi ega põhjust hoida sellises olukorras käigus dubleerivat piletimüügisüsteemi, mistõttu pole ka piletimüügiteenuse lepingu jätkamine põhjendatud,» selgitas ta.
MKMi avalike suhete juht Rasmus Ruuda ütles Postimehele, et otsuse teha uus piletimüügisüsteem, tegi Tallinna Sadam, nii et kõiki sellega seonduvaid küsimusi tuleb küsida TS Laevade käest. «Nemad võitsid selle hanke ja see oli nende asi, kas nad ehitavad ise uue või võtavad üle vana.»
TS Laevad juhatuse esimees Kaido Padar ütles Postimehele, et kui ta praegusele ametipostile tööle asus, oli juba toimunud hange, mille võitis AS Nortal ja AS Hansab. «Mina tean ainult ajalooürikutest rääkida, sest minu ajajärk hakkas eelmise aasta viimastel päevadel, kui laual oli kolm lepingut, kaks laevade ehituslepingut ja üks piletisüsteemileping,» selgitas ta.
«Ma olen igasuguseid jutte kuulnud nende summade ja piletisüsteemi vanuse kohta, aga minu asi ei ole kellegi vastu hakata suud puhtaks rääkima,» lisas Padar.
Tema sõnul on eelmine piletisüsteem viis aastat vana ja kuigi seda on arendatud, siis «iga uus asi on ikkagi uus asi.» «See, mis need inimesed tegid, lühikese ajaga uue süsteemi loomine, see on hästi keeruline,» märkis Padar. Tema sõnul teeb uue süsteemi loomise keeruliseks see, et on vaja füüsilised seadmed, soodustused ja kõik muu omavahel toimima panna. «Tegemist on ühe selle aasta suurema IT-projektiga.»
«Kui keegi räägib, et meil olid sellised arendused ja sellised plaanid, siis tänaseks on need arendused tehtud ja hakkavad toimima,» ütles Padar ja lisas, et ei saa kommenteerida ühtegi summat.