Mis seostub meile valimiskampaaniaga? Tänavad kirendamas poliitikute näopiltidest, trükimeedia täis skandaale ja ärapanemist, televisioonis näidatakse õhtuti edevalt etlevaid teledebatte jne.
On ütlematagi selge, et elame imagopoliitika ajal, kus vorm ja pakendamine on tihti olulisemad poliitika sisust.
Väliselt tundub, et valijal on imagopoliitika ajastul kerge teha valmisotsuseid, kuna kõik on muudetud lihtsalt söödavaks ja seeditavaks. Ometi on asjalike sõnumite väljasõelumiseks ja ratsionaalse valimisotsuse tegemiseks vaja varasemast rohkem pingutust.
Kunagi oli valija elu kergem. Vähemalt Lääne-Euroopas Teisest maailmasõjast 1970. aastateni, kui kehtis klassikaline modernne poliitikamudel.
Viimast iseloomustasid selged sotsiaalmajanduslikud rühmad (töölised, kodanlased, talupojad), teineteisest erinevad suured erakonnad ning usk võimalusse poliitika ja valitsemise vahenditega elu muuta.
Kõlab tõelise poliitika kuldajastuna – võib-olla tagasivaates nii oligi, kuigi ei tasu unustada, et see oli ka terava klassiviha ja ühiskondlike konfliktide ajastu.
Eestis jäi modernse poliitika «kuldajastu» vahele ning Nõukogude võimu varisedes sisenesime nn järeldemokraatia või imagopoliitika ajastusse.
Imagopoliitikas loeb poliitkonkurentsis ennekõike väline vorm – näilisus, mitte niivõrd poliitika tegelik sisu.
Valimiseelne võitlus käib tihti pigem suhtekorraldusstrateegiate kui sisuliste ideede vahel.
Tuumakate debattide asemel on tihti olulisem see, kuidas keegi oskab oma ideid müüa ja kellel on palgal osavamad reklaamiinimesed ja suhtekorraldajad.
Poliitikud kõnelevad lühilausetes, nn soundbite’ides. See tähendab, et kui kaamera «peale lendab», peab poliitik olema suuteline ütlema midagi lihtsat ja efektset, millest saab aru ka põhiharidusega inimene.