Haridusasjatundjate koostatavas dokumendis Eesti Haridusstrateegia 2020 seisab lähiaastate ühe eesmärgina suhtumise muutmine kutseharidusse.
Haridusstrateegia: kutseõpet ei tohi näha ebaõnnestumisena
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Muuta tuleb mõtteviisi – tunnustada kutseharidust võrdväärse valikuna, mitte ebaõnnestumise märgina,» kirjutavad strateegia koostajad.
Nende hinnangul aitaks seda eesmärki saavutada kutsenõustamise süsteemi tõhustamine, samuti tuleb tagada noortele kindlus, et kutseharidus ei osutu tupikteeks tööturul ega takista hiljem kõrgkooli astumist.
2020. aastaks on Eesti strateegia koostajate nägemuses jõudnud olukorda, kus «kutseharidus on muutunud nii põhikooli kui gümnaasiumi lõpetajatele mainekaks edasise õpitee võimaluseks».
Haridusstrateegia 2020 sünnib Eesti Koostöö Kogu, Eesti Haridusfoorumi ning haridus- ja teadusministeeriumi koostöös. Tänaseks on jõutud konkreetsete eksperthinnangute ja ettepanekute viimistlemise etappi.