Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Komi eestlane unistab tööst Eesti teatris

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Jaanus Piirsalu
Copy
Aastaid Sõktõvkari riikliku akadeemilise draamateatri peakunstnikuna tegutsenud Erih Vilson tunneb vaatamata eesti juurtele, et tema õige maailm on teatritegemine Komimaal.
Aastaid Sõktõvkari riikliku akadeemilise draamateatri peakunstnikuna tegutsenud Erih Vilson tunneb vaatamata eesti juurtele, et tema õige maailm on teatritegemine Komimaal. Foto: Jaanus Piirsalu

Eestlasest poliitvangi poeg Erih Vilson mõtleb siiani aeg-ajalt selle üle, kas ta tegi õigesti, kui ütles ära kunagise kultuuriministri Jaak Alliku kutsele kolida Eestisse. Ja iga kord tuleb järeldusele, et tema õige maailm on teater Komimaal.

«Raamatuid ma eesti keeles lugeda ei saa, aga sellisest lihtsast jutust saan eesti keeles aru ikkagi,» ütleb 55-aastane Vilson. Ta on Komimaa tuntuim teatrikujundaja, Sõktõvkari Riikliku Akadeemilise Draamateatri peakunstnik. See on Venemaa suurima soome-ugri vabariigi tähtsaim ja ka parim teater.

Moskva Suure Teatri pikaaegse peakunstniku Valeri Leventali juures õppinud Vilson teeks hea meelega Eestis vahel tööd, aga siin on ta ilmselgelt ära unustatud, pärast seda kui ta korra 1997. aastal Tallinnas üht lavastust kujundamas käis. Kutsujaks oli loomulikult Allik, kes oli siis kultuuriminister ja tutvunud Vilsoniga pooljuhuslikult aasta varem Komimaal visiidil olles.

Tagasi üles