Kuigi talve lõpp on alles kaugel, on Tallinna tänavaid tabanud igakevadine häda –
löökaugud.
Vahelduvad sooja- ja külmakraadid lõhuvad teekatet
«Eks see sõltub ilmastikutingimustest. Niipea kui sulaks läheb, tekivad kohe teeaugud,» tõdes kommunaalameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg. Ta lisas, et suuremaid auke täidetakse nii palju kui suudetakse.
Kommunaalameti lepingupartner Tallinna Teede AS on igal tööpäeval väljas ühe tööbrigaadiga, öösiti töötab kaks meeskonda ja nädalavahetustel on väljas kolm augulappijate brigaadi. Üks brigaad jõuab vahetuse jooksul remontida umbes 60 löökauku.
Sule sõnul oli eelmine talv tavalisest erinev seetõttu, et üle 70 päeva oli külma ja selle aja jooksul teede lagunemist praktiliselt ei olnudki. «Aga kui teed siis lõpuks ilmastikutingimuste tõttu lagunema hakkasid, siis oli see ikka massiline. Teekatete jaoks on kõige suurem probleem nulli läheduses kõikuv temperatuur. Kui öösel külmetab ja päeval sulatab, siis on lagunemine kõige intensiivsem,» ütles Sulg.
Tänavate seisukorra jälgimisega tegelevad teede järelevalve inspektorid, kes liiguvad iga päev mööda linna ringi ja kontrollivad tänavaid vastavalt nende kategooriale. Peamagistraalid sõidetakse iga päev läbi, väiksematele ja väiksema koormusega kõrvaltänavatele jõutakse võibolla kord nädalas. Samuti laekub ka linna abitelefoni kaudu infot selle kohta, kus autojuhtide arvates on kõige halvem olukord.
«Teede lagunemisperioodil tasub liikluses olla eriti tähelepanelik, jälgida ajutisi hoiatavaid liikluskorraldusvahendeid ja vajadusel vähendada sõidukiirust. Hetkesesisuga on Tallinna tänavatel 1800 ajutist hoiatavat liiklusmärki, mis teavitavad liiklejaid täiendavatest ohtudest teedel. Lompidest läbisõidul tuleb arvestada sellega, et lombi põhjas asub löökauk,» hoiatas Sulg.
Ta meenutas ka seda, et nendesse kohtadesse, kus lubatud sõidukiirus on alla 30 kilomeetri tunnis, löökaukudest teavitavaid ohumärke ei paigaldata. Seetõttu peaksid autojuhid näiteks õuealadel olema ise ettevaatlikud ja jälgima teekatte olukorda.