Saaremaa Laevakompanii tegevdirektori Tõnis Rihvk hoiatas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumit (MKM) ja riigikogu majanduskomisjoni parvlaevahankel ees olevate karide eest juba 9. septembril 2014 saadetud kirjas.
Rihvk hoiatas riiki laevahanke ohtude eest juba kaks aastat tagasi (3)
Rihvki sõnad jäid toona ilma igasuguse tähelepanuta ja tembeldati otsekohe riigi survestamiseks, ähvardusteks, musklinäitamiseks, hanke tingimuste dikteerimiseks, kirjutab Saarte Hääl.
«Hankedokument [seab] ebareaalsed tingimused laeva(de) tarnetähtaegade osas, mis ei ole tänases turuolukorras reaalselt täidetavad. Hankedokumendi kohaselt peaksid edukal pakkujal olema hiljemalt 1. oktoobril 2016 kasutuses neli hankedokumendi tingimustele vastavat reisiparvlaeva, mis jätab uu(t)e laeva(de) ehitamise ajaks vaid sisuliselt kaks aastat,» teatas Rihvk 9. septembril 2014.
MKMi kantsler Merike Saks teatas 6. novembril 2014 vastuseks: «…eelnimetatud riigihanke tingimusi ei vaidlustatud, ning nii avatud menetlusega kui ka väljakuulutamisega läbirääkimistega hankemenetlusele esitati pakkumusi. Seega on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt esitatud hanketingimused olnud reaalselt täidetavad.»
«Meil on ikkagi üle kahe aasta aega, enne kui see leping lõpeb,» teatas 11. Septembril 2014 toonane majandusminister Urve palo. MKMi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Jaak Kaabel väitis 12. Septembril 2014, et «…läbirääkimised jätkuvad laevaehitajatega ja laevad(de) ehitamine on võimalik.»
Eelmisel nädalal oli Tallinna Sadama nõukogu sunnitud erakorraliselt kokku tulema, et arutada, mis saab, kui parvlaevad õigeaegselt kohale ei jõua. Kõige mustema stsenaariumi korral ei jõua tähtaegselt liinile ükski uus parvlaev. Varuvariandina arutatakse asenduslaevade rentimist.
«Kahjuks need laevad hilinevad ning peame ajutiselt kasutama asenduslaevasid. Turul ei ole pakkumises hanketingimustele vastavaid laevasid, mida saaksime lühiajaliselt rentida ning seetõttu ei saa me ajutiselt ja täies mahus lepingutingimusi täita. Lepingutingimuste mittetäitmise korral on ette nähtud trahv, mille rakendamisega oleme arvestanud,» teatas Saarte Häälele Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Sirle Arro.