Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Kriitikud nõuavad pöördumises maanteeameti juhtkonna tagasiastumist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Georgi Beltadze
Copy
Asjade pakkimine
Asjade pakkimine Foto: SCANPIX

Üleeile Raplas kogunenud maanteeameti kriitikud nõuavad oma avalikus pöördumises ministrite poole maanteeameti juhtkonna tagasiastumist.

Postimees avaldab pöördumise täismahus:

AVALIK PÖÖRDUMINE seoses maanteeameti Rapla teenindusbüroo töökorraldusega

peaminister Taavi Rõivas

majandus- ja taristuminister Kristen Michal

riigihalduse minister Arto Aas

ettevõtlusminister Liisa Oviir

17. augustil 2016 Rapla kultuurikeskuses toimunud avalikul koosolekul osales 42 isikut (nimed ja allkirjad registreerimislehel). Esindatud olid ettevõtjad, sõidukoolitajad, omavalitsusjuhid ja neljast maakonnast – Rapla-, Jõgeva-, Tartu- ja Viljandimaalt.

Raplamaa ettevõtjad, Raplamaa omavalitsuste liit, Rapla maavalitsus ja Rapla vallavalitsus on kolme kuu vältel pidanud kirjavahetust maanteeameti juhtidega, pöördunud nii peaministri, riigihalduse ministri kui majandus- ja taristuministri poole, et edasi anda Raplamaa elanike, ettevõtete ja autokoolide esindajate tõsist rahulolematust seoses maanteeameti Rapla esinduses toimuvaga. Kahjuks on saadud vaid põiklevaid või senist tegevust õigustavaid vastuseid.

Selleks, et tagada kodanikke ja ettevõtjaid rahuldavate teenuste kättesaadavus, otsustati koosolekul veel kord sõnastada konkreetsed nõudmised maanteeameti Rapla teenindusbüroo töö korraldamiseks ja esitada need Eesti Vabariigi valitsuse liikmetele:

1.   Rapla teenindusbüroo tööaeg teisipäevast reedeni kell 9.00–17.00, kõik toimingud võimalikud.

2.   Teenindusbüroos peab olema üks statsionaarne bürootöötaja.

3.   Teenindusbüroos peab olema üks põhikohaga eksamineerija.

4.   Teenindusbüroos peab olema üks registreerimiseelset ülevaatust teostav töötaja.

5.   Rapla teenindusbüroos peab säilima A- ja B-kategooria eksamite sooritamise võimalus (olenemata elukohast).

6. C, D, E  ja T-kategooria eksamite sooritamise võimalus Kehtna kutsehariduskeskuses (Kehtna majandus- ja tehnoloogiakool).

Arvestades kahetsusväärselt negatiivseid kogemusi maanteeameti juhtidega suhtlemisel ja nende arrogantset käitumist, nõuab koosolek maanteeameti juhtkonna tagasiastumist.

Selleks, et tõhustada edasist tegevust ning kasutada kodanikuühiskonnale kohaseid võimalusi, samuti arvestades varasemaid häid kogemusi (MTÜ Avalikult Rail Balticust), otsustas koosolek asuda looma üle-Eestilist laiapõhjalist mittetulundusühingut, et seista kodanikele vajalike avalike teenuste säilimise eest, nii et Eesti oleks igal pool Eestis, mitte ainult Tallinnas.

Osalenute nimel

Margus Jaanson

Raplamaa omavalitsute liidu juhatuse esimees, Juuru vallavanem

Rene Kokk

Jarex Invest OÜ/Kuusiku Haagisekeskus juht ja omanik

Merle Jõulu

Agomer Rehvid OÜ müügijuht

KOMMENTAAR

Diana Lorents, maanteeameti avalike suhete osakonna juhataja

Vastused pöördujate kuuele nõudmisele:

1. Rapla teenindusbüroo tööaeg teisipäevast reedeni kell 9.00–17.00, kõik toimingud võimalikud.

Vastus: Rapla büroo toimingud 2015. aastal, v.a. 2016, olid enne muudatust vähenenud 25 protsenti. Kohtumistel Raplamaa ettevõtjatega ja omavalituse juhtidega oli nende sooviks avada büroo kolm korda nädalas (algne plaan oli kaks korda) ning seda ka teeme - alates septembrist on büroo avatud esmaspäeval, teisipäeval ja neljapäeval.

2. Teenindusbüroos peab olema üks statsionaarne bürootöötaja

Vastus: Teenindus on büroos tagatud igal päeval, kui büroo on avatud. Ja teenust osutab maanteeameti töötaja. Tähtis on tema professionaalsus, mitte tutvused.

Teenuse osutamine ei tohi katkeda ka siis, kui töötaja on puhkusel, roteerub kuhugi appi või edutatakse.

3. Teenindusbüroos peab olema üks põhikohaga eksamineerija.

Vastus: Taas, teenuse osutamine ei katke ja maanteeameti esindaja on igal büroo lahtioleku päeval kohal ning võtab vastu eksameid.

Eksamineerijate roteeruvus ja võimalike korruptiivsete kokkulepete vältimine kohalike autokoolide, õpilaste ja eksamineerijate vahel on üks peamiseid reformikava eesmärke.

Alates 01.10.2016 hakkab sõidueksamitega seotud valdkondi koordineerima tsentraalne eksamikeskus, mis koondab kõik eksamineerijad seniselt teenindusbüroopõhiselt töökorralduselt ühtse juhtimise alla. Teenuse sisu jääb aga samaks, inimese jaoks ei muutu midagi, kuid eksamineerija ei ole lihtsalt varem tuttav eksamit andva inimese ja autokoolidega kohapeal.

4. Teenindusbüroos peab olema üks registreerimiseelset ülevaatust teostav töötaja.

Vastus: Teenuse osutamine jääb kliendile samaks nagu varem. Töötaja tuleb kohale kliendi tellimisel ja osutab teenust. Teenuse kasutamiseks saab klient e-teeninduses või telefonis büroo külastamise soovist ette teada anda. See tähendab, et enam ei pea klient kulutama aega järjekorras ootamisele ja ametnik omakorda kliendi ootamisele.

Uutele autodele, haagistele ja traktoritele tehakse registreerimiseelne ülevaatus halduslepingu alusel juba tootja juures, nii et edasimüüjad ei peagi tulema büroosse masinaid ette näitama.

5. Rapla teenindusbüroos peab säilima A- ja B-kategooria eksamite sooritamise võimalus (olenemata elukohast).

Vastus: Märkimisväärne osa rasketest liiklusõnnetustest Eestis juhtuvad suuremates linnades. Seepärast soovime, et eksamid toimuks ka seal. Sõiduõpe peab olema piisav, et need, kes tulevikus meiega koos liiklevad, saaks hakkama ka maanteel ja suuremates linnades. Ka autokoolide liit möönab, et linnades ja suurtel maanteedel liiklemine on vaja selgeks saada, kuid ega see kohapeal autokoole või eksami ettevalmistust kaota. See on ka ohutuse küsimus – millised juhid meil tulevikus liiklusesse lisanduvad.

6. C, D, E ja T-kategooria eksamite sooritamise võimalus Kehtna kutsehariduskeskuses (Kehtna majandus- ja tehnoloogiakool).

Vastus: Kahjuks eksitavad pöördujad siin avalikkust. Koostöö kutseõppeasutuste ja kaitseväega on jätkunud katkematult samal moel nagu varem: eksamid võetakse vastu väljasõitudega nende juures. Keegi pole siin ka kunagi muutusi planeerinud ja seda on ka alati välja öeldud.

Kokkuvõtteks: oleme väga avatud suhtlemisele ja otsime pidevalt koos kohalike omavalitsuse juhtidega paremaid lahendusi. Reform on siiski vajalik. Loodame, et seda mõistetakse. Kui keegi soovib arutada, tuleme ise heameelega kohale või avame maanteeameti uksed külalistele.

Tagasi üles