Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Kruusimäe: Kesklinna vanem surub oma kodumaja ümbrusse tasulist parkimisala

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna Kesklinna vanem Marek Jürgenson.
Tallinna Kesklinna vanem Marek Jürgenson. Foto: Peeter Langovits

Isamaa ja Res Publica (IRL) liidu liige Tarmo Kruusimäe kahtlustab, et kesklinna vanem Marek Jürgenson taotleb tasulise parkimisala laiendamist Liivaoja tänavale enda ja parteikaaslase huvides.

Tallinna volikokku kuuluv Kruusimäe rääkis eilsel linnavolikogu istungil, et Jürgenson saatis linnavalitsusele kirja, milles soovis Narva maantee ääres Kadriorus asuva Liivaoja tänava piirkonna liitmist kesklinna tasulise parkimisalaga.

Väidetavalt on sealsed elanikud ja haldaja pöördunud taolise palvega kesklinna valitsuse poole, märkis linnavolinik. Pöördumise põhjuseks olla asjaolu, et seal mitte elavad ning kesklinna tööle tulevad inimesed ummistavad oma autodega Liivaoja tänava piirkonna.

«Ennäe, justkui nagu NSVLiidu ajal, mil tulles vastu töötava rahva soovile tõsteti tarbekaupade hindasid,» lausus Kruusimäe. «Pole kahtlustki, et linnavalitsus elanike soovi rahuldab, sest kui ikka Liivaoja tänava elanikud tahavad kergendada oma rahakotti 600 krooni võrra aastas, siis otse loomulikult peavad nad selle võimaluse ka saama.»

Kruusimäe sõnul kahtleb ta aga sügavalt, et taolise soovi taga oleksid paljud Liivaoja tänava elanikud.

«Rääkisin mitme sealse elanikuga ning nemad said sellest uudisest teada Postimehe vahendusel,» lisas ta.«Sellest tekkis ka kahtlus, et tegelikult on tegemist pelgalt kahe inimese ettepanekuga - Marek Jürgensoni ja volikogu aseesimehe Tarmo Lausingu, kes omavad seal kortereid.»

Jürgenson ja Lausing kuuluvad mõlemad Keskerakonda ning partei on pealinnas ainuvõimul.

«Just nii nagu mõni mees soetab omale suure auto vaid temale teada olevatel põhjustel, võib vaid oletada, mis antud asja käivitajate jaoks võis olla käimapanevaks jõuks,» lausus Kruusimäe. «Ilmselt arvatakse, et mees pole kesklinna korteriomanikuna tõsiselt võetav, kui tema maja pole isegi kesklinna tasulises parkimisalas.»

Kruusimäe esitas eilsel istungil parkimiskorralduse eest vastutavale abilinnapeale Jaanus Mutlile arupärimise, kus soovis muuhulgas teada saada, kui mitmed Liivaoja tänava elanikud on väljendanud soovi tasulise parkimisala laiendamiseks nende elupiirkonda.

Samuti küsis ta Mutlilt, kas Liivaoja tänaval on tehtud vaatlusi või küsitlusi, et tuvastada kui palju autosid seal pargib ja kes seal pargivad.

Jürgenson lausus, et Kruusimäe oletused ja väited, mis puudutavad tema pöördumise põhjust linnavalitsuse poole, on valed ja ei kannata kriitikat.

Kesklinna vanema sõnul saatis Liivaoja kvartali haldamisega tegelev Skanska EMV augusti lõpus Kesklinna valitsusse kirja, milles firma teatas, et seoses tasulise parkimisala puudumisega piirkonnas pargib Liivaoja tänaval hulgaliselt seal mitte elavate inimeste autosid.

Skanska teatel on see tekitanud nurinat elanikkonna hulgas ja raskendab tänavate puhastust. Jürgensoni sõnul oli Skanska kiri põhjuseks, miks ta taotles linnavalitsusele Liivaoja tänava kaasamist tasulise parkimise alasse.

«Tänu sellele, et ma selles kvartalis elan, võin ka tõdeda, et Skanska EMV poolses avalduses toodu vastab tõele,» lausus ta.

«Tihedalt, ebakorrektselt pargitud sõidukid häirivad oluliselt liiklemist ning ei võimalda ka tänavapuhastuse organiseerimist,» märkis Jürgenson. «Korteri omanikele on aga vastavalt detailplaneeringule ehitatud välja nõuetekohane arv maaaluseid parklaid ja maapealseid parkimiskohti oma kinnistul.»

Tagasi üles