Päevatoimetaja:
Anu Viita-Neuhaus

Linn ei luba kütuseveokeid Kalamaja tänavatele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
See marsruut on 7,3 kilomeetrit pikk, kuid raskeveokitele keelatud.
See marsruut on 7,3 kilomeetrit pikk, kuid raskeveokitele keelatud. Foto: Repro

Kuna linnavõim ei luba rasketel kütuseveokitel Kalamaja kitsastel tänavatel sõita, peavad suured masinad linnas ligi paarikümnekilomeetrise ringi tegema.


AS Saurix Petroleum veab tsisternautodega laevade tarbeks vedelkütuseid Kopli ränaval asuvast terminalist Tallinna sadama D-terminali. Kõige optimaalsem marsruut oleks ettevõtte hinnangul 7,3 kilomeetrit pikk, selle läbimiseks kuluks kütuseveokil 20 minutit ning ta kulutaks sealjuures arvestuslikult 2,92 liitrit diislikütust. (Kütusekulu arvestuseks on võetud 40 liitrit 100 km kohta.)

Paraku keelavad sel marsruudil olevad liiklusmärgid seal üle 15 tonnise registrimassiga veoautoga liikluse. Nii näiteks on Tööstuse ja Volta tänavate ristmikule paigaldatud märk 15 tonni registrimassi piiranguga.

Arvukate piirangute tõttu sõidavad kütuseveokid Kopli poolsaarelt sadamasse suure ringiga, kasutades muuhulgas Paldiski maanteed, Tammsaare teed, Järvevana teed, Suur-Sõjamäe tänavat. Kaardil näha oleva marsruudi pikkus on 26,3 kilomeetrit ja hinnanguline ajakulu 51 minutit. Kütusekulus väljendatuna kulub selle marsruudi läbimiseks 10,52 liitrit diislikütust.

«Teise marsruudi läbimine võrreldes esimesega marsruudiga on 3,6 korda suurema kütusekuluga ja kestab ajaliselt 2,55 korda kauem. Selle tulemusena paiskub keskkonda 3,6 korda rohkem heitgaase ning suureneb liikluskoormus Tallinna linnas,» väidab Saurixi juhatuse liige Aleksei Tšulets transpordiametile saadetud kirjas. Ettevõte palub linnavõimult võimalust mööda otseteed sadamasse sõita.

Transpordiamet selleks aga luba ei anna, sest veokite massipiirangud kehtestati Põhja-Tallinnas just seetõttu, et miljööväärtusliku asumi puitmajade vibratsiooni taluvus on võrreldes kaasaaegsete hoonetega oluliselt väiksem. Samuti näitab Tallinna riskianalüüs, et kui mõne kütuseveokiga peaks puumajade rajoonis midagi juhtuma, võivad sellel olla katastroofilised tagajärjed.

«Siin on üks ohtu ennetav ja tagajärgi leevendav meede liikluskorraldus ja liiklusjärelevalve tõhustamine. Selleks on paigaldatud täiendavad veoautode liikumist piiravad liiklusmärgid, millega kehtestati veoautode registrimassiga 15t sõidu keeld Tööstuse ja Kopli tänavatel kesklinna suunal alates Volta tänavast. Autorongidele on jäätud võimalus Koplist sadamasse sõita marsruudil Kopli tn – Sõle tn – Paldiski mnt – Toompuiestee – Rannamäe tee – kõik Tallinna sadama terminalid, mis pikendab läbisõitu 1,4 km. Sadamast Kopli suunas on võimalik endiselt sõita marsruudil Põhja pst – Soo tn – Tööstuse tn – Kopli tn,» pakkus transpordiamet kütuseveokitele välja alternatiivse marsruudi.
 

Tagasi üles