Tehnilise järelvalve amet (TJA) lõpetas eelmise aasta 23. detsembril Kehra ja Aegviidu jaama vahel toimunud raudteeõnnetuse asjaolude väljaselgitamiseks algatatud menetluse ning tegi kindlaks, et õnnetuse põhjustas rongijuht, kes eiras raudteeliikluse nõudeid.
Tehnilise järelvalve amet: Aegviidu õnnetuse põhjustas rongijuht
Menetluse eesmärk oli veenduda, kas raudteetaristu haldaja on täitnud seadusest tulenevat kohustust korraldada ohutult raudteeliiklust ning tagada taristu korrashoid ja nõuetele vastavus, samuti tuvastada, kas raudteeveofirma on järginud raudteeveeremi ekspluateerimise nõudeid. Ühtlasi oli järelevalvemenetluse eesmärgiks kontrollida, kas rongijuht täitis kõiki raudteeliikluse nõudeid.
Menetluse käigus kontrolliti AS-i EVR Infra liiklusjuhtimisseadmete seisukorda, nende ekspluatatsiooninõuete täitmist ning raudteeliikluse korraldamist Aegviidu raudteejaamas ja Kehra-Aegviidu jaamavahel ning keskses liiklusjuhtimiskeskuses. Samuti kontrolliti AS-le Elektriraudtee kuuluva raudteeveeremi tehnilist seisukorda, turvaseadmete olemasolu ning nende nõuetekohast käitamist, lisaks ka rongi juhtinud isiku tegevust raudteeliikluse nõuete täitmise aspektist lähtuvalt.
TJA peadirektor Raigo Uukkivi sõnul on menetluse tulemusena lõplikult kinnitust saanud asjaolu, et reisirongi liikuma hakkamine ei olnud iseeneslik. Samuti on selgunud, et rongiliikluse juhtimiseks kasutatavad seadmed ning raudteetaristu oli korras.
«Menetluse tulemused näitasid, et möödunud aasta 23. detsembril Aegviidu lähistel toimunud raudteeõnnetuse põhjus oli raudteeliikluse nõuete eiramine raudteeveeremi juhi poolt,» lisas Uukkivi.
Menetluse käigus selgunud asjaoludele tuginedes jõudis TJA alljärgnevatele järeldustele:
Kehra-Aegviidu jaamavahel 23. detsembril 2010. aastal toimunud raudteeõnnetus ei olnud tingitud liiklusjuhtimisseadmete seisukorra nõuetele mittevastavusest või nende seadmete käitusnõuete rikkumisest;
Tallinn-Tapa piirkonna rongidispetšeri tegevus rongiliikluse korraldamisel vastas nõuetele, seega ei ole raudteeõnnetuse toimumise põhjused seotud rongiliikluse ebaõige korraldamisega;
ASElektriraudtee veerem oli tehniliselt korras, nõuetekohaselt hooldatud ja remonditud ning ettenähtud turvaseadmetega komplekteeritud, samuti olid turvaseadmed töökorras;
AS-le Elektriraudtee kuuluvat veeremit juhtinud isik ei täitnud õigusaktides sätestatud raudteeliikluse nõudeid, eirates Aegviidu jaama 5. tee väljasõidufoori keelavat signaali ja veeremi turvaseadmete sekkumist.