Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

Õhuväelasi hakatakse õpetama Afganistanis lendamiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Liitlasvägede transpordikopter Afganistani Helmandi provintsis.
Liitlasvägede transpordikopter Afganistani Helmandi provintsis. Foto: Peeter Kuimet.

Neli Eesti õhuväe kopteripilooti saavad lähiajal Suurbritannias väljaõppe, mille järel saadetakse nad kaheks aastaks Afganistani.

Eesti kaitseministeerium ja kaitsevägi on otsustanud osaleda nn Briti-Prantsuse helikopteriinitsiatiivis, teatas kaitseministeerium.

Eesti osaleb selles initsiatiivis nelja õhuväe kopteripiloodiga, kes saadetakse Suurbritanniasse väljaõppele, kus nad saavad transpordikopteri piloodi täiendkoolitust.

«Väljaõpe kestab ilmselt ligi aasta ning seejärel saadetakse nad kaheks aastaks Afganistani,» ütles ministeeriumi pressiesindaja Peeter Kuimet.

Tema sõnul on ministeerium huvitatud, et Eesti piloodid lendaksid missioonil olles selles piirkonnas, kus teenivad Eesti kaitseväelased.

Korraga saadetakse välja kaks pilooti, kelle asemele lähevad nende teenistusaja lõppedes järgmised kaks pilooti.

Pilootide väljaõppe algus pole veel teada, kuid ilmselt alustavad esimesed Eesti õhuväelased oma täiendkoolitust järgmisel aastal.

Eesti jaoks on projekt ministeeriumi sõnul kasulik, kuna väikeste Robinson-tüüpi kopteritega juba piisavalt lennanud piloodid saaksid suurepärase koolituse, väljaõppe ja missioonikogemuse.

«See on oluline, kuna järgmisel aastakümnel pole välistatud Eesti õhuväele uute ja suuremate helikopterite hankimine,» teatas ministeerium.

Pilootide väljaõppe eest maksab Suurbritannia, Eesti kanda jäävad pilootide ja nende perede välislähetusega seotud kulud.

Laiemad plaanis tähendab Briti-Prantsuse helikopteriinitsiatiiv seda, et ühisrahastamise korras moderniseeritakse Euroopa riikides juba olemasolevaid, kuid pisut iganenud helikoptereid, näiteks MI-tüüpi koptereid, et nende arvu saaks missioonipiirkondades kasutada.

«Helikopteritest vähem ei tunta ka puudust pilootidest, kelledel oleksid vajalik väljaõpe ja oskused tegutseda missioonipiirkondade keerulisemates oludes (nt madallennud, lennud mägede vahel jne),» selgitas ministeerium.

Tagasi üles