Päevatoimetaja:
Georgi Beltadze
+372 666 2180
Saada vihje

TLT hankis uudse rööpalihvija (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
TLT ostis uut tüüpi rööpalihvija, mille sarnaseid on Euroopas vaid kaheksa tükki.
TLT ostis uut tüüpi rööpalihvija, mille sarnaseid on Euroopas vaid kaheksa tükki. Foto: TLT

Tallinna Linnatranspordi AS soetas Leipzigi tehases Möser Maschinenbau GmbH  valmistatud kõrgtehnoloogilise rööpalihvija RO-V 149, mida seni on valmistatud Euroopa riikide tarbeks kokku vaid kaheksa eksemplari.

TLT AS juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul on enesestmõistetav, et kui kogu Tallinna trammitaristu saab peale Kopli suunalise rööbastee ja lennujaama läbimurde valmimist täiesti uue kvaliteedi ning linlasi teenindavad moodsad Urbos trammid, tuleb ka rööbaste hooldamisel kasutada tehnika viimase sõna järgi konstrueeritud lahendusi. «See võib paljude jaoks tulla üllatusena, ent sarnaselt autoliikluseks mõeldud tänavatele vajab ka trammitee pidevat hooldamist, vastasel juhul muutub see ebatasaseks. Üheks olulisemaks sujuva sõidu eelduseks on siledad rööpad, mida selle tarvis tuleb pidevalt lihvida. Seni kasutasime rööbaste hoolduseks trammi T-8 baasil ehitatud staatilise lihvagregaadiga lahendust. Uus RO-V 149 on sellega võrreldes otsekui võimas Boeing moosiriiuliks kutsutud AN-2 kõrval. Kui T-8 kasutas staatilist lihvmeetodit, mille põhimõtet võib võrrelda pinna töötlemisega liivapaberi abil, siis uuele masinale on paigaldatud elektrooniliselt juhitav pöörlev lihvimisseade,» selgitas Tamm.

Tegemist on väikegabariidilise masinaga, mis võib sõita autona lihvimist vajava rööpalõigu juurde ning peale kiirelt toimuvat hüdraulilist rataste vahetust liikuda edasi piki rööpaid. Masin on äärmiselt mobiilne ning lihtsalt käsitletav, tagades samas suure jõudluse ja teostatud töö kõrge kvaliteedi. Lihvijat käivitab võimas elektrigeneraator, mille käivitab 150 hobujõuline (110 kW) 4-silindriline Iveco diiselmootor. Kõiki operatsioone saab juhtida nii puutetundliku ekraani abil kabiinist, kui ka välist juhtpaneeli kasutades. Kuus lihvsüsteemi toimivad kuivtöötluse põhimõttel. Tööprotsesse juhib võimas arvuti ning operaator saab toimuvat jälgida masinale paigaldatud videokaamerate abil. Masin suudab tunnis siluda viis kilomeetrit rööbasteed.

Tagasi üles