Vestlesin majandusminister Kristen Michaliga eile Kuressaares väikesadamaid haldava riigiettevõtte Saarte Liinid kontoris pärast tema mitu tundi väldanud töökohtumist.
Michali arvates tuleb asenduslaevad igal juhul võtta (11)
Kuivõrd rääkisite seal parvlaevaoperaatoriga vahetusega seotud muutustest?
Rääkisime muu hulgas ka sellest, kas neil on vedaja muutumise tõttu sadamates mingeid muresid.
Ja?
Sadamates on valmisolek juba olemas. Nende poolt peab nii või teisiti olema teatud arendus oma sadamates, aga see on pidev protsess hoolimata sellest, kes on operaator. Nii et sadamad saavad hakkama.
Parlamendi uurimiskomisjonis kõlas kevadel jutt, et uute ja pikemate laevade tõttu peab hakkama ka kaisid pikemaks ehitama.
Vahepeal levis siin jutt, kus ilmselt oli hinda mõeldud kroonides ja räägiti ka liinimeetri hinnast miljon eurot. Tegelikult, kui isegi on vaja kaimeetreid juurde ehitada, on see hind Saarte Liinide hinnangul maksimaalselt 30 000 – 40 000 eurot meetrilt. Kindlasti on vaja teha sadama põhjaplaatide ülevaatus, sest need on natukene kõikunud. Aga seda tuleks teha nii või teisiti, olenemata, kes on operaator. Ja tulevikus on neil vaja üle vaadata varu kaikohad jms. Aga see on nende pidev töö.
Nii et maksumaksja rahakott sealt uut hoopi kartma ei pea?
Sadamatesse investeeritakse pidevalt. Seda nii maksumaksjate kui ka euroraha eest. Ning kui Saarte Liinid midagi ka oma raha eest teeb, siis küsib ta selle raha vedaja käest hiljem sadamatasudena tagasi. Aga tulles tagasi küsimuse juurde, siis midagi erakorralist sealt tulemas ei ole.