Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Aken katki, turvavöö lahti ja kiiresti pinnale (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kopli treeningkeskuse simulaator on Balti riikides ainulaadne ja meenutab päris helikopterit – vaid katusel pöörlevad labad ja «saba» on puudu. Kopteriõnnetuses oma elu päästmist harjutatakse 3,5 meeti sügavuses basseinis.
Kopli treeningkeskuse simulaator on Balti riikides ainulaadne ja meenutab päris helikopterit – vaid katusel pöörlevad labad ja «saba» on puudu. Kopteriõnnetuses oma elu päästmist harjutatakse 3,5 meeti sügavuses basseinis. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Kui helikopter kukub merre, hakkab see väga kiiresti põhja vajuma. Pärast kokkupuudet veega keerab lennumasin end suure tõenäosusega tagurpidi. Vaid sekunditega on kabiin triiki vett täis ja õnnetusse sattunud reisijail tuleb hakata pea alaspidi väljapääsu otsima. 

Masin sööstab samal ajal aga halastamatu kiirusega merepõhja poole. Hinge kinni hoides on reisijal vaja kopteril aken eest lüüa, end turvavööst vabastada ja kiiresti välja saada. Iga sekundiga pikeneb teekond veepinnale ja väheneb lootus ellu jääda.

Nüüdseks on Eestit vapustanud Copterline’i õnnetusest möödunud ligi 11 aastat. Firma helikopter startis 10. augustil 2005 Tallinna linnahalli juurest ja suundus Helsingisse. Paraku lõppes reis juba kolm minutit pärast õhkutõusu, kui kopter Aegna saare juures merre kukkus ja uppus. Tragöödias kaotas elu 14 inimest.

Tagasi üles