Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Karilaid: parvlaevahanke segaduse eest peab vastutama peaminister

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Jaanus Karilaid.
Jaanus Karilaid. Foto: Mihkel Maripuu

Riigikogu keskfraktsiooni ja Tallinna Sadama uurimiskomisjoni liige Jaanus Karilaid arvab, et senist asjaajamist arvestades võib parvlaevahanke hind lõpuks kahekordistuda, ja leiab, et tekkinud segaduse eest peaks vastutama peaminister isiklikult.

Karilaiu teatel eiras Taavi Rõivase valitsuskabinet 2014. aasta lõpus tehtud rahandusministeeriumi riigihangete järelvalve osakonna kirja, kus viidati otseselt MKMi parvlaevade hankemenetluse puudustele.

Valitsuse poliitiliselt suunatud parvlaevahange läheb minimaalselt maksma 140 miljonit eurot, aga arvestades senist asjaajamise viisi, võib see summa Karilaiu hinnangul kahekordistuda.

«Laevade valmimise tähtaegade üle on avalikkusele korduvalt valetatud. Kogu parvlaevahanke protsessi on algusest peale saatnud korruptsioonijuhtumid ja korruptiivsel teel saadud tehing võib olemuslikult sisaldada punkte, mida avalikkus saab alati hilinemisega teada,» sõnas Karilaid.

«Kuna ükski ministritest, endistest ega praegustest, ei soovi vastutust vabatahtlikult võtta, siis tuleb seda teha peaministril, kes on vastava protsessi poliitilise meeskonna juht.

Sellele kõigele on peaminister andnud riigikogulase sõnul poliitiliselt rohelise tule. «Ka endine majandusminister Urve Palo on väitnud, et oma otsustes toetus ta valitsuskabineti toetusele, mida vedas ka sel ajal Taavi Rõivas,» rõhutas keskerakondlane.

Väljavõte rahandusministeeriumi kirjast 15. oktoobril 2014:

«Võttes arvesse kõiki eeltoodud faktilisi asjaolusid ja õiguslikke põhjendusi, on rahandusministeerium seisukohal, et hankemenetluse kehtetuks tunnistamine RHS § 108 lg 2 alusel on vajalik ja piisavalt põhjendatud, kuna hankija on rikkunud koguhankemenetluse vältel riigihangete seadust, viies riigihanget läbi väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlusena sellekohase seadusest tuleneva aluseta ja on ilmnenud asjaolud, mis ei võimalda neid kõiki koostoimes arvestades hankemenetlust jätkata.»

«Peaminister Taavi Rõivasele on algusest peale teada antud parvlaevahanke segadustest ja probleemidest. Kuna ükski ministritest, endistest ega praegustest, ei soovi vastutust vabatahtlikult võtta, siis tuleb seda teha peaministril, kes on vastava protsessi poliitilise meeskonna juht,» lisas Karilaid.

Tagasi üles